پیشنهاد تشکیل دبیرخانه شهرداری های درجه یازده، به منظور تعمیق روابط شهرداریهای همسطح و تبادل تجربیات آنها، از سوی شهردار یزد مطرح شد.

شهردار یزد پیشنهاد داد: شهرداریهای درجه یازده دبیرخانه ای تشکیل دهند و ارتباط خود را تعمیق بخشند و شهرداران ، اعضای شورا و سایر مسئولان آنها به صورت دوره ای تبادل تجربه نمایند.

مهندس محمد رضا عظیمی زاده که در جلسه ای با حضور چهارتن از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، معاون سرمایه گذاری ، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، مدیر پیمان و قرارداد و مسئول بازرسی و روابط عمومی شهرداری قزوین و همچنین رئیس شورای اسلامی شهر یزد، معاونان اداری و مالی و توسعه و برنامه ریزی و تنی چند از مسئولان و مدیران شهرداری یزد سخن می گفت: با توجه به درجه شهرداریهای یزد و قزوین این پیشنهاد را ارائه کرد. شهردار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد از اشتراکات شهرداریهای قزوین و یزد یاد کرد و اظهار داشت: اشتراکاتی که قزوین با یزد در بخش های فرهنگی و تاریخی دارد می تواند زمینه ایجاد تفاهم را فراهم کند.

وی دو شهرداری را از نظر بودجه و در آمد همسطح دانست و اذعان داشت: که این می تواند دستمایه همکاریهای بعدی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز با اشاره به تعامل خوب شهرداری و شورا اظهار داشت: شهر قزوین بر اساس شعار چند ساله شهرداری با عنوان « تحول در شهر» پروژه های عمرانی و شهری خوبی را به اجرا درآورده است.

محمدرضا صدیقی اذعان نمود: در سطح بین المللی هم مدارج و جایگاه خوبی کسب کرده ایم به طوریکه دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شهرهای اسلامی در قزوین می باشد و رئیس دوره ای آن نیز شهردار قزوین است.

وی به همین واسطه با توجه به پیشینه مذهبی یزد از شهرداری یزد هم دعوت کرد تا در دوره جدید مجمع جهانی شهرهای اسلامی که در قزوین برگزار می شود، شرکت نماید.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین از میزبانی قزوین و اجلاس سران کشورهای عضو اکو در بهمن ماه و اجلاس شهرهای در مسیر جاده ابریشم در سال 2016 خبر داد.

صدیقی در این جلسه تنها مسیر رفع وابستگی به منافع نفتی را روی آوردن به صنعت گردشگری در کشور دانست که می توان با فراهم کردن بستر جذب گردشگر، منابع درآمدی خوبی را کسب کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این جلسه با بیان تاریخی بودن دو شهر و وجود قنات در آنها ، بر حفظ بافت تاریخی یزد سفارش نمود و هنرمندی گذشتگان را که با یاد خدا و یاا... یاا... گفتن، این بافت را ساخته اند ، ستود.

قائم مقام شهردار یزد هم به تشریح عملکرد شهرداری یزد از نظر نظام جامع مالی، فعالیت های عمرانی و IT پرداخت و خاطرنشان کرد: یزد در زمینه الکترونیک به عنوان شهر برتر شناخته شده است.

محمدرضا پیرنیا همچنین شهرداری یزد را از نظر بودجه ریزی عملیاتی صاحب سبک دانست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا