به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در آستانه سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد با عنوان "یزد، شهر نغمه های امید" صبح دوشنبه (ششم بهمن) با حضور رئیس حوزه هنری یزد و جمعی از هنرمندان در تالار فرهنگ یزد آغاز به کار کرد.
فراهم آوردن زمینه اجرای موسیقی سالم و فرهنگی با رویکرد حس امید به آینده، حمایت از هنرمندان جوان برای تولید آثار فاخر موسیقایی، کشف و پرورش استعدادهای هنری جوان و هدایت آنان به سمت موسیقی غیر لهوی و ارتقای توانمندی فکری و تقویت دانش هنرمندان جوان از اهداف این جشنواره است.
دبیر اجرایی جشنواره در مراسم افتتاحیه با اشاره به استقبال خوب هنرمندان جوان و نوجوان از این رویداد هنری گفت: 230 اثر در بخش تک نوازی و 23 اثر در بخش گروه نوازی به دبیرخانه جشنواره رسید که در بخش تک نوازی 185 اثر به بخش مسابقه راه یافت.
علی امیدی با اشاره به رقابت 21 اثر در بخش گروهی افزود: این گروه ها شامل 15 گروه سنتی، سه گروه کوبه ای و سه گروه در بخش ویژه ایران آینده است.
وی با بیان این که دو گروه هم در بخش جنبی به اجرا می پردازند ادامه داد: این جشنواره طی چهار روز برگزار می شود و برگزیدگان بخش های مختلف در مراسم اختتامیه(شامگاه نهم بهمن) معرفی و تجلیل خواهند شد.
در ادامه سینا جهان آبادی و سحاب تربتی از نوازندگان مطرح کشور به دونوازی کمانچه و تنبک پرداختند.
پس از آن شرکت کنندگان بخش تکنوازی ویولن و کمانچه در گروه های سنی الف(10 تا 15)، ب(15 تا 20) و ج(20 تا 29) سال به اجرای اثار خود پرداختند. داوری این بخش به عهده سینا جهان آبادی بود.
بعد از ظهر نیز برنامه ها با اجرای تک نوازی دف در گروه های سه گانه ادامه یافت.
برنامه های جشنواره، فردا (هفتم بهمن ماه) با اجرای تک نوازی نی از ساعت 9 صبح در تالار فرهنگ پیگیری می شود و عصر همان روز بخش رقابتی آواز برگزار خواهد شد.
اولین جشنواره موسیقی سنتی جوان به همت حوزه هنری یزد و همکاری برخی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی استان از 6 تا 9 بهمن ماه در یزد برگزار می شود.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا