معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد از افزایش ضریب پایداری و ایمنی پست 63 کیلوولت منتظر قائم با بهینه‌سازی و نصب دو دستگاه سکسیونر در محل ورودی خطوط  604 و 620 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، «محمدحسین میرحسینی» معاون بهره‌برداری این شرکت، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: دو بی خطوط شماره‌ي 604 و 620 پست 63 کیلوولت منتظر قائم، به دلیل داشتن سیستم PASS فاقد سکسیونر ارت‌دار قابل رویت بود، که این نقص عملیات مانور قطع و وصل و ارت نمودن این خطوط را مشکل می‌ساخت و همچنین باعث کاهش ضریب پایداری و ایمنی این پست و شبکه‌ی فوق توزیع استان یزد مي‌شد.

 مهندس میرحسینی عنوان کرد: با نصب دو دستگاه سکسیونر ارت‌دار در محل ورودی خطوط پست منتظر قائم، علاوه برافزایش ضریب ایمنی و اطمینان شبکه‌ي فوق توزیع استان، قدرت مانور در این پست افزایش‌یافته است و عملیات جداسازی و بی انرژی نمودن خطوط مذکور قابل رویت شده و به‌آسانی انجام می‌شود.

وی بابیان این‌که با برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت کارکنان معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد بهینه‌سازی پست منتظر قائم با نصب دو دستگاه سكسيونر در کوتاه‌ترین زمان ممکن با موفقیت اجرا شده است؛ افزود: اجرای این پروژه باهدف تأمین برق مطمئن و مداوم مشترکین، از محل پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی است و هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد ریال را در برداشته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا