جلسه کارگاه آموزش تخصصی ویژه ائمه جماعت، با موضوع اولویت های فقهی در بیان احکام شرعی با حضور حجت الاسلام دکتر محمد حسین فهیم نیا در اشکذر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر ، در این جلسه، حجت الاسلام فهیم نیا بر نیاز قشر های مختلف جامعه به مبلغین و روحانیون با اخلاص و با سواد تاکید کرد و گفت: از وظایف مهم روحانیون و مبلغین این است که به طور تمام وقت دنبال شناخت اسلام و موضوعات دینی باشند.

وی در بخشی از این کارگاه آموزشی که در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شد گفت: دین مبین اسلام دارای سه بخش است: عبادات، معاملات و مباحث جزایی و کیفری و اگر بخواهیم مبلّغ خوبی باشیم باید اسلام را در هر سه بخش بشناسیم.

دکتر فهیم نیا به گستردگی موضوعات موجود در جامعه عصر حاضر و همت بالایی که روحانیون باید برای پاسخگویی به مسائل داشته باشند باید دائم با مسائل سر و کار داشته باشد. وی به سخن یکی از علماء استناد کرد که فرمود: یک مبلّغ مذهبی، باید روزی چهار صفحه رساله و کتب احکام شرعی را مطالعه کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه در عناوینی چون تحول سریع در جامعه ما، وجود مسائل متعدد پیش روی جهان اسلام، هجوم همه جانبه دشمنان و توطئه گران به ساحت احکام اسلام و مذهب شیعه، نارسایی های موجود در مجالس مذهبی، اهمیت گفتم مسائل شرعی در مجالس و مساجد و لزوم ارتباط بیشتر و بهتر روحانیون با اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان و نوجوانان مطالبی بیان کرد.

در ادامه این کارگاه آموزشی برخی از ائمه جماعت، سوالات خود را مطرح کردند و استاد جلسه به این سوالات پاسخ داد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام محمد پورقیومی ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر در سخنانی، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و مهمان جلسه ، نکاتی در زمینه تبلیغ دینی و رسالت روحانیت معزز در زمان حاضر بیان داشت .

قابل ذکر است این جلسه به همت اداره تبلیغات اسلامی و در راستای اجرای طرح آموزش های کاربردی برای روحانیون و ائمه جماعت برگزار شد و قرار است ادامه پیدا کند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا