سید 'محمد علی سید ابریشمی' روز شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک ستاره میبد بدون اشاره به تعداد واحدهای تعطیل شده در این مدت افزود: در مجموع، فعالیت این واحدها در 10 تا 12 سال اخیر به دلایل مختلفی چون تغییر نرخ ارز، فروش، رقابت و مشکلات شرکایی متوقف شده بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه صنعت، نیازمند کمک جدی بانک ها برای احیای دوباره هستند اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات نقدینگی، معضل بزرگ واحدهای صنعتی کشور است.

این اضافه کرد: واحدهای صنعتی هم اکنون در رابطه با تامین مواد اولیه و فروش محصولات خود در بازار با مشکل مواجه هستند و تا حدی هم رکود بر واحدهای صنایع کوچک حاکم است.

سید ابریشمی گفت: تنها راه برون رفت از این مشکلات تامین نقدینگی مورد نیاز است که در این زمینه همراهی بانکها را می طلبد.

سید ابریشمی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به منظور فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای صنعتگران در شهرکهای صنعتی و رفع مشکلات آنان بکار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران تعداد شهرکهای صنعتی در حال بهره برداری را 734 واحد بیان کرد و گفت: همچنین 940 واحد شهرک صنعتی هم مصوب شده است.

وی اظهار کرد: دیگر نیاز به شهرک صنعتی جدید در کشور نیست و فقط باید شرایط سرمایه گذاری در کشور فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان یزد از شرکت کاشی و سرامیک و گل سنگ میبد بازدید و در جریان مسائل و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا