مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گفت: اگر با ارائه راهكار هدفدار و برنامه ريزي شده در اشاعه فرهنگ مصرف غذاي سالم درست قدم برداريم، شاهد نتايج مثبت آن در بخش كلان جامعه خواهيم بود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "فخر السادات خامسي هامانه" در جلسه گروه كاري سلامت، زير مجموعه كارگروه زنان و خانواده كه صبح شنبه 4 بهمن ماه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد؛ اذعان داشت كه آموزش، زماني تاثيرگذار خواهد بود كه بتواند تغيير رفتار و استفاده از الگوي مناسب تغذيه اي را در زندگي مصرف كننده شكل دهد.
وي همچنين ابراز اميدواري نمود كه جشنواره به شكل متوالي و در سالهاي آينده نيز برگزار شود تا با آموزش عمومي در كنار برنامه هاي جشنواره و آشنايي خانواده ها با غذاي سالم باعث تغيير رفتار در جهت داشتن يك زندگي سالم شود.
مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري افزود: اگر با ارائه راهكار هدفدار و برنامه ريزي شده در اشاعه فرهنگ مصرف غذاي سالم درست قدم برداريم، شاهد نتايج مثبت آن در بخش كلان جامعه خواهيم بود.
وي با تاكيد بر تاثير برنامه غذايي و فرهنگ تغذيه اي خانواده ها بر سلامت و بروز بيماريهايي مانند سرطان و بيماريهاي قلبي عروقي، از ارگانها و دستگاههاي دولتي درخواست نمود تا به اين مقوله به عنوان دغدغه ي عمومي جامعه نگاه شود و همه ي دستگاه ها در هر جنبه اعم از اطلاع رساني و ارائه تسهيلات جهت برگزاري و پشتيباني مالي ياري نمايند.
اين مقام مسئول عنوان نمود: اصلاح فرهنگ تغذيه اي جامعه ميتواند باعث كاهش مشكلات خانواده ها در ارتباط با بيماريها و هزينه هايي شود كه در حال حاضر بسياري از خانواده ها درگير آن هستند و بنابراين اين مورد بايد به عنوان دغدغه ي اجتماعي در دستور كار همه ي ارگانها قرار گيرد تا در اين زمينه مشاركت و ايفاي نقش موثر داشته باشند.
مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري خاطر نشان ساخت: بحث جشنواره غذاي سالم بطور مستقيم در حيطه ي كاري دفتر اموربانوان و خانواده استانداري قرار ندارد و معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) و مركز بهداشت استان متولي آن ميباشد؛ اما دليل ورود اين دفتر به اين امر اهميت موضوع و تاثيري است كه بر خانواده ها ميگذارد.
وي همچنين پيشنهاد داد كه در زمينه توريسم غذايي و برند سازي محصولات غذايي سالم اقداماتي صورت پذيرد.
در ادامه "آقايي" مديريت كلينيك ديابت و نماينده دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي(ره) يزد، بر لزوم توجه بيشتر جامعه و ارگانهاي درگير در بحث تغذيه اي تاكيد نمود.
وي همچنين توضيحاتي در مورد جشنواره ي غذاي سالم و بخشهاي مختلف برنامه ارائه كرد.
مدير كلينيك ديابت استان اعلام داشت: جشنواره در هفته آخر بهمن ماه و طي سه روز برگزار خواهد شد و شامل سه برنامه خواهد بود كه يك برنامه ويژه زوجهاي جوان، يك برنامه ويژه كليه خانواده ها (با رويكرد كاهش مصرف نمك، چربي و شيريني) و يك برنامه شامل كلاس آموزشي است كه در 20 مسجد برگزار خواهد شد.
وي در پايان از دستگاهها درخواست نمود تا در بخشهاي مختلف جشنواره، متولي برگزاري را ياري نمايند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا