به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست با اشاره به ضرورت توجه به عرصه هاي فرهنگ و آموزش در بحث ترافيك گفت: ترافيك مقوله اي است كه اولين راه اصلاح آن توجه به بحث آموزش و فرهنگسازي است و اگر به اين دو عرصه با جديت پرداخته شود بسياري از معضلات ترافيكي رفع خواهد شد.

فرماندار تفت برخورد تنبيهي با متخلفان در عرصه عبور و مرور شهري و برون شهري را آخرين راه‌حل در اين عرصه ارزيابي كرد و گفت: خوشبختانه مجموعه پليس راهنمايي و رانندگي با ورود هنرمندانه در بحث فرهنگسازي و آموزش، توانسته است گام هاي بلندي در اين رابطه بردارد كه قابل تقدير است. وي از تلاش شبانه روزي پليس راهنمايي و رانندگي، شهرداري و راه و شهرسازي در  امر تسهيل در عبور و مرور در جاده ها قدرداني كرد.

فرماندار تفت قانون را فصل الخطاب همگان در عرصه ترافيك شهري عنوان كرد و گفت: اگر رانندگان عزيز با اطلاع جامع و دقيق از قانون، اجراي درست آن را مدنظر قرار دهند شاهد اجراي دقيق فرهنگ ترافيك در جامعه و حفظ حقوق افراد خواهيم بود.

زارع بر اهميت اجراي درست پروژه هاي ترافيكي تاكيد كرد و گفت: اجراي كارشناسي شده پروژه ها در بخش ترافيك شهري مي تواند كمك شاياني به حل مشكلات اين عرصه كند.

دبير شوراي ترافيك شهرستان تفت نيز در ابتداي اين نشست به ارائه گزارشي از وضعيت ترافيكي شهرستان پرداخت.

"محمد منتظر" در ابتداي اين نشست با تاكيد بر اهميت توجه به مقوله ترافيك گفت: خوشبختانه با توجه ويژه فرماندار تفت به اين مقوله، طرح هاي بسيار خوب و سازنده اي براي كمك به بحث ترافيك شهري و برون شهري شهرستان در دست اقدام است كه تاثيرات بسزايي را در اين بخش خواهد داشت.

وي با قدرداني از خدمات پليس راهنمايي و رانندگي ، شهرداري و اداره راه و ترابري شهرستان در كمك به اجراي طرح هاي ترافيكي تفت گفت: با توجه به تعامل خوب و مناسبي كه در اين رابطه در سطح شهرستان وجود دارد اميدواريم پروژه ها و طرح هاي ترافيكي مصوب، در كمترين زمان و به بهترين شكل اجرايي شود.

بررسي درخواست ايجاد سرعت‌كاه در سطح شهر، آسفالت برخي از معابر، تسريع در امر اجراي كمربندي تفت، ايجاد برخي دوربرگردان‌هاي مورد نياز و برخي از پروژه هاي ترافيكي در روستاها از مهم ترين مباحثي بود كه در اين نشست مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا