معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس درصد باسودادی در گروه سنی 10 تا 49 سال شهرستان طبس را 98 درصد اعلام کرد.

حمید رضا حجازیبه گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس: محمود جلالی که در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش سخن می گفت:مشکلات موجود در آموزش و پرورش را به خشکسالی تعبیر کرد و افزود: با تمام این مشکلات سرانه دانش آموزی به مبلغ 860 میلیون و 70 هزار ریال در سه مرحله واریز شده است.

وی همچنین از پرداخت سرانه غذایی دانش آموزی در سه مرحله به مبلغ 900 میلیون ریال و تجمیع آشپزخانه ها که کیفیت بهتر غذا را در بر داشته است، پرداخت کامل حق التدریس سوادآموزی و تهیه 1500 سبد کالا به مبلغ 450 میلیون ریال خبر داد.

جلالی گفت: با سفر به تهران و دیدار با وزیرآموزش و پرورش بسیاری از مشکلات حل شد اما کماکان در سطح شهرستان طبس مراکز آموزشی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و فرسوده است که امیدواریم اداره نوسازی مدارس در این جهت کمک کند.

امام جمعه موقت طبس نیز گفت: تا زمانی که مشکلات مادی گریبانگیر نظام تعلیم و تربیت است نمی توانیم ادعای توفیق داشته باشیم و زمانی توفیق حاصل می شود که یک معلم به لحاظ مادی مشکلی نداشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز توسعه فرهنگی را زیرساخت تمامی توسعه ها دانست و گفت: باید نهادهای فرهنگی همچون آموزش و پرورش دانشگاه ها و حوزه های علمیه در جهت رسیدن به اهداف واقعی خود تلاش کنند و انسان های خدامحور را تربیت کنند.

وی گفت: به تمام دستگاه های اجرایی تاکید می کنم که فرهنگ را در اولویت اول خود قرار دهند و در بحث سوادآموزی هم آمادگی همکاری کامل را داریم.

معاون پشتیبیانی مدیریت آموزش و پرورش طبس  گفت: 3 درصد سهم آموزش و پرورش از محل صدور پروانه ساختمانی فقط بابت سال های 1389 و 1390 پرداخت شده و از اول مهرماه سال 1391 نیز واریز اعتبارات از محل 2 درصد از فروش زغالسنگ معادن طبس انجام نشده است.

مهدی الاهی افزود: اجرای اسکلت و سقف فضاهای آموزشی مسکن مهر نیز به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس  واگذار شده است که تا کنون مفاد این قرارداد اجرا نشده است.

اصغر امینی معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش طبس گفت: در بحث انسداد مبادی بیسوادی 187 نفر در طبس شناسایی شده اند که در حال حاضر 5 نفر فارغ التحصیل، 107 نفر مشغول به تحصیل، 6 نفر استثنایی مشغول به تحصیل و مابقی استثنایی آموزش ناپذیر هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا