کشاورزان استان یزد می توانند برای دریافت تسهیلات وکمک های بلا عوض در راستای تجهیز مزارع به سیستم های آبیاری نوین به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان خود مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، رئیس این سازمان درجريان افتتاح پروژه آبياری زيرسطحی هنرستان كشاورزی قدس شهرستان بهاباد گفت: سیستم آبیاری تحت فشار یکی از سیستم های پیشرفته با راندمان 95درصداست وخوشبختانه امسال بالغ بر400 میلیارد ریال اعتبار وبه همین میزان تسهیلات برای اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در نظرگرفته شده است که ما به ازای هر هکتار 65میلیون ریال بصورت بلا عوض وبه همین مقدارتسهیلات به کشاورزان پرداخت می کنیم.

سیدجمال سجادی پور افزود: برای اجرای روشهای کم فشار درجاهایی که بصورت خرده مالکی اداره می شود نیز به ازای هر هکتار 3میلیون و دویست هزارریال بلا عوض ومشابه همین میزان ،تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و ما امیدواریم کشاورزان یزدی با استفاده از این فرصت وفراهم شدن پتانسیل اجرای این سیستم در سطح 5500هکتار در استان یزد از این تسهیلات ومنابع اعتباری حداکثر بهره برداری را بنمایند.

شايان ذكراست پروژه آبياری زيرسطحي هنرستان كشاورزی قدس بهابادباهزينه ای معادل 5/4 ميلياردريال وبا مشاركت سازمان جهادكشاورزی، مديريت بحران استانداری، ادارات شهرستان و بخش خصوصی اجراگرديده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا