یزدفردا -سرویس اجتماعی - معاونت اجتماعی پلیس یزد " دشمن در مرحله جنگ نرم شیوه های مختلفی را در برنامه کاری خود قرار داده که مهمترین آن هجوم فرهنگی بویژه با استفاده از ماهواره می باشد.

دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در مرحله جنگ سخت وچهره به چهره پس از هزینه های بسیار بالای اقتصادی مجبوربه پذیرش شکست شده اند، با حیله ها و نیرنگ های مختلف برای ضربه زدن راهی دیگر را در پیش گرفته که از آن می توان به عنوان جنگ نرم یاد کرد.

دشمن در مرحله جنگ نرم شیوه های مختلفی را دربرنامه های کاری خود قرار داده که مهمترین آن هجوم فرهنگی بویژه با استفاده از ماهواره می باشد.

دشمن در شبکه های ماهواره ای سریال های چندین قسمتی را با هزینه های سرسام آوری برای گیرنده های مردم کشورهای هدف خود ارسال می دارد که جذاب برای قشری خاص(جوانان،نوجوانان وحتی کودکان) اما منحرف کننده از نظر محتوا می باشند.

این سریال ها که با رفتارهای عامیانه، جوان پسند و زشت و نادرست از سوی هنرپیشه های غربی همراه می باشد، هنجار ها، ارزش ها، فرهنگ و دیانت کشورهای مسلمان را مورد هدف خود قرار داده اند.

این برنامه ها و حرکاتی که از سوی افرادی که خود را مثلا هنر پیشه می نامند صورت می گیرد، در مرحله نخست با تعالیم اسلامی و احکام شرعی ما ضدیت داشته و هدف دشمنان از هزینه های سرسام آور برای پخش سریال های با بیش از 150قسمت چیزی بجز تبلیغ برای فروش کالاهای خارجی، تحت الشعاء قرار دادن همه لایه های فرهنگی واعتقادی ما نیست.

به عنوان نمونه درحال حاضر بزرگترین مصرف کننده لوازم آرایشی تولید بیگانه کشورهای مسلمان بوده و این موضوع چیزی بجز تبلیغ از سوی شبکه های ماهواره ای نمی تواند باشد.

از سوی دیگر به عنوان نمونه اسلام مخالف دست دادن زن با مرد نامحرم می باشد، اما در این برنامه ها علاوه بر این بسیاری از رفتارهای دیگر به شیوه های مختلف علمی جهت ترویج بی بندوباری بر ذهن و مغز بینندگان تلقین می گردد ، که حتی به زبان آوردن چنین حرکاتی برای یک مسلمان سخت به نظر می رسد.

دشمنان پس از مطالعه و شناخت فرهنگ و باورهای جوامع هدف خود، با استفاده از اتاق های فکری شامل بزرگترین نظریه پردازان و نخبگان علمی در زمینه های مختلف بویژه علوم انسانی، در مرحله جنگ نرم به میدان آمده تا با الگوسازی، تشویق مخاطبان، فرهنگ سازی غلط و همچنین سبک شمردن و بی ارزش کردن باورهای مردم جوامع هدف، مخاطبان را جذب و سپس با شیوه درک متقابل، آنان را با اهداف خود همراه سازند.

به عنوان نمونه یکی از ویژگی های مادران در جوامع اسلامی برعهده داشتن نقش مربیگری در منزل برای فرزندان می باشد.

از سوی دیگر دشمنان ما می دانند که درصد بالایی از زنان ایرانی در جامعه فعلی ایران خانه دار و دارای اوقات فراغت زیادی می باشند، به همین دلیل با شیوه های مختلف نخست این طیف از جمعیت را به عنوان مخاطب جذب کرده، سپس در صدد انحراف آنها از تعالیم اسلامی و ارزش های والای ایرانی بر می آیند.

از سوی دیگر آنها به خوبی می دانند که خانواده های نجیب ایرانی پایه و اساس جوامع ما می باشند، به همین دلیل با پخش سریال هایی مثلا خانوادگی و برنامه هایی که مبلغ پدیده هایی مثل عشق های موازی، خیانت و یا محدود خواندن زنان در چهارچوب عقاید و باورهای بومی خود، به بهانه آزادی و رعایت حقوق زن ومسائل پوچ دیگر عملا مشوق افزایش طلاق در جوامع برمی آیند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا