یزد فردا: سید محمد رضا مدرسی صبح امروزدر نشست خبری اعضاء شورای شهر یزد با اصحاب رسانه  اظهار داشت: تمام اظهارات منتقدینی اعضا شورای شهر  را متهم به نقض   قانون منع مداخله اعضا شورا و خانواده درجه یک آنها  در معاملات شهرداری می دانند خلاف واقع دانست و اظهار داشت که  قانون منع مداخله  شامل حال سازمان همیاریها نمی شود .

وی همچنین اظهار داشت :مدتی است که مطالب خلاف واقع  در مورد  شورا به بیرون منتقل می شود که مطالب بیشتر سیاسی است و با توجه به اینکه شهرداری یزد در سازمان همیاری ها تنها 9 درصد سهم دارد مشمول قانون نمی شود و در مورد شرکتها و سازمانهایی که بیش از 51 درصد از سهام متعلق به شهرداری  باشد صدق می کند.

وی همچنین اظهار داشت :معامله مورد اشاره  ربطی به اعضا شورا نداشته و اگر هم ارتباطی داشته باشد متعلق به زمان حضور عضو شورا در شورا نبوده است .

مدرس افزود: بواسطه استعلام از مجلس شورای اسلامی گرفته شده سازمان همیاری شهرداری شامل قانون منع مداخله اعضا شورای شهر نمی شود .

وی  عنوان نمود :آن گونه که منتقدین  می گویند که اگراعضا شورا  از شرکت فراوردههای پروتیینی گوشت خرید کنند شامل حال منع مداخله عضو شورا و اقوام درجه یک خواهد شد .

رییس کمیسیون عمران شهرداری یزد در ادامه با اشاره به مطرح شدن مصوبه شورا برای اختصاص 180 میلیون برای ساخت مدینه العلم کاظمیه  در رسانه ها اظهار داشت:متاسفانه دوستانی که در این مورد واکنش نشان دادند به این نکته توجه نکردند تمام مدارسی علوم دینی در یزد است از مدرسه عبدالرحیم خان بیاق خان مصلی عتیق و ..... و مدرسه امام اصفهان و اکثر مدارس علوم دینی  توسط چه کسانی ساخته شده اند و اگر دقیق شوید خواهید دید که تمام این مدارس توسط حاکمان وقت آن زمان ساخته شده است .

وی افزود:و کمک برای ساخت حوزه علمیه ای که نه متعلق به شخص  و یا حزب و گروه خاصی  است و بالای 30 میلیارد هزینه تمام شده ان است وظیفه همه و من جمله شورای شهر است و قطعا هزینه ساخت آن توسط مردم باید پرداخت شود .

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد:طبق مصوبه شورا قرار است که مبلغی در حدود  180 میلیون از قیمت شن ماسه ای که در اختیار این مرکز قرار می گیرد،با  50 درصد تخفیف از قیمت برآوردی   محاسبه شود که البته در مورد قیمت برآوردشده  اگر از جای دیگر تهیه می شد ارزانتر قیمت برآوردی محاسبه می شد .

رییس کمیسیون عمران در ادامه افزود:کمک فرهنگی به محلی که قرار است در آن حوزه علمیه ساخته شود جزو وظایف شوراست و در این مکان هاست که فرزندان ما مشغول به تحصیل خواهند شد و متاسفانه ماشاهدیم که با اطلاع رسانی ناقص به مردم  موضوع را سیاسی می کنند .

مدرسی همچنین افزود:در مواردی شاهدیم که یک قرار اد میلیاردی منعقد و سال  بعد با یک متمم که به شورا می دهند 100 تا دویست میلیون  به آن اضافه  می شود و اتفاقی هم نمی افتد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا