در این نشست هم اندیشی که به مناسبت هفته پژوهش در فرمانداری برگزار شد، ابتدا، مدرسین مراکز آموزش عالی شهرستان خاتم پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در زمینه های کشاورزی، گردشگری، صنعت و سفره های آب زیر زمینی با زاده رحمانی، فرماندار خاتم در میان گذاشته و سپس فرماندار به بیان ارائه گزارشی از وضعیت فعلی شهرستان و چشم انداز آن در بخش های مختلف اشاره کرد.

زاده رحمانی همچنین به بیان اهمیت نرخ نیروی انسانی در توسعه پایدار اشاره و یادآور شد زمانی شهرستان آماده خیز توسعه است و به توسعه همه جانبه دست می یابد که دارای نیروی انسانی ماهر و کارآمد در تمامی بخش ها باشد و این وظیفه مراکز آموزش عالی است که با توجه به نیاز شهرستان اقدام به پذیرش و تربیت نیروی انسانی نماید.

وی همچنین با اشاره به وضعیت سفره های آب زیر زمینی منطقه، گزارشی از اقدامات انجام شده جهت تغییر و اصلاح الگوی کشت و همچنین پایش و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی ارائه داد.

در این جلسه افخمی، شهردار هرات نیز حضور داشت و مقرر شد جهت بهبود وضعیت فضای سبز شهری، تفاهم نامه ای بین شهرداری و آموزشکده کشاورزی امین خاتم منعقد تا این آموزشکده نسبت به تولید گل و نهال مورد نیاز شهرداری و اجرا و نگهداری فضای سبز شهر اقدام کند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا