عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رژیم صهیونیستی را شناور در دریای خون توصیف کرد که پایه های سستی دارد و نشانه های آن نیز در اختلافات عمیق و عمده میان مسئولان رده بالای نمایان است

محمد صالح جوکار در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سقوط کابینه نتانیاهو و منحل شدن پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: دولتی که متعلق به یک جغرافیای سرزمینی نباشد و انسانهایی در آن زندگی کنند که نسبت به آن منطقه بی هویت باشند، ذاتا و ماهیتا درگیر چنین مشکلاتی در طول تاریخ میشود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: رژیمی که در دریای خون شناور است، پایه های سستی دارد و نمیتواند با این اوضاع تداوم داشته باشد؛ نشانه های آن نیز در اختلافات عمیق و عمده میان مسئولان رده بالای آن ظهور و بروز دارد و اگرچه ظاهرا اختلاف میان رییس کابینه و وزرا حزبی است ولی در ارکان حکومت نفوذ کرده است.

جوکار با بیان اینکه در رژیم صهیونیستی اتفاقات نوظهوری همچون رای پارلمان به انحلال خویش، دیده میشود، ادامه داد: چنین اتفاقاتی مبین آن است که بی ثباتی و تزلزل در ارکان حکومتی رژیم صهیونیستی ریشه دوانده و خبر از نابودی زودهنگام این رژیم می دهد و امیدواریم مردم فلسطین در انتفاضه سوم، چنین چیزی را محقق کنند.

وی توضیح داد: در طول تاریخ شاهد بودیم که برخی از افراد و اشخاص، نابودی خودشان را رقم میزنند؛ مثلا هیتلر اقداماتی داشت که خود و کشورش را به نابودی کشاند. نتانیاهو نیز دچار چنین سرنوشتی خواهد شد؛ ساختارهای سیاسی رژیم اشغالگر قدس پایدار نیست و به اساسا به گونه ای طراحی شده که افرادی مانند نتانیاهو را بار می آورد تا مجبور شوند روشهای دیکتاتورمآبانه برای حکومت داری در پیش گیرند.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: اصل همگرایی و همراهی در میان مردم به سه عامل بستگی دارد؛ قومیتی یا سرزمینی یا مذهبی. مردم در رژیم صهیونیستی اگرچه از نظر دینی، یهودی هستند ولی گرایشهای آنها مختلف است؛ از منظر سرزمینی نیز که هیچگونه دلبستگی و وابستگی به این منطقه ندارند؛ از لحاظ قومیتی هم مردمی هستند که از سرزمینهای مختلف هستند که در این منطقه جمع شده اند، لذا این رژیم هیچگاه روی خوش نخواهد دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مشاهده شد که در جریان جنگهایی که رژیم صهیونیستی علیه غزه یا حزب الله داشت، مردم آن فرار را بر قرار ترجیح دادند؛ در صورتی که فردی که متعلق به یک سرزمین باشد و آن را خاک خود بداند، هیچگاه چنین کاری نمیکند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا