بمنظور توسعه شبکه کارگزاری بورس اوراق بهادار در استان یزد طی مراسمی با حضور مسئولان، دفتر معاملاتی بورس اوراق بهادار در شهرستان مهریز به عنوان چهارمین دفتر بورس این استان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  امور اقتصادی و دارایی استان یزد ، مدیر بورس منطقه ای یزد در این مراسم با بیان اینکه دفاتر بورس در  میبد، اردکان و تفت نیز فعالیت دارد، آشنایی مردم با ساز و کار معاملاتی در بورس و تسهیل دسترسی آنان به این بازار سرمایه را از جمله اهداف راه اندازی این دفاتر عنوان کرد.

" علی اکبر جعفری " آینده بورس مهریز را به دلیل شرایط جمعیتی و پتانسیل های مناسب اقتصادی و صنعتی خوب توصیف کرد و افزود: در این دفتر معاملاتی کلیه خدمات مربوط به خرید و فروش انواع اوراق بهادار قابل معامله در بازار سرمایه کشور، توثیق اوراق بهادار و مشاوره سرمایه گذاری و  سایر خدمات جانبی مربوط به امور سهامداری انجام می شود.

مدیر بورس منطقه ای یزد با بیان اینکه دفاتر معاملاتی بورس در شهرستان ها با همکاری بخش خصوصی راه اندازی می شود، تصریح کرد:  بورس یزد از این امر حمایت و استقبال می کند.

جعفری، توسعه فرهنگ سرمایه گذاری مولد در بازار سرمایه را از زمینه های رشد و رونق شفاف و نظام مند اقتصاد کشور دانست و مهم ترین رسالت بورس اوراق بهادار را تجهیز منابع مالی خرد و پس اندازهای مردم جهت تأمین مالی بنگاهها و شرکت های تولیدی عنوان کرد .

وی نقد شوندگی بالا و شفافیت لازم را نیز از مزیت های سرمایه گذاری در بورس و بورس را محلی مطمئن برای سرمایه گذاری های خرد و کلان مردم بیان و تاکید کرد: مردم  با اطمینان می توانند سپرده ها و وجوه خود را در بورس سرمایه گذاری کنند.

" سید محمد رستگاری " فرماندار شهرستان مهریز نیز در این مراسم ضمن اشاره به کارکردهای بورس اوراق بهادار در توسعه اقتصادی منطقه، در خصوص استفاده بنگاههای اقتصادی این شهرستان از روشهای تأمین مالی در بازار سرمایه اظهار امیدواری کرد و گفت: در حال حاضر یکی از بنگاههای تولیدی این شهرستان با انتشار اوراق صکوک بخشی از منابع مالی مورد نیازش را از طریق بورس تأمین نموده است که بسیار مورد رضایتمندی این بنگاه اقتصادی است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان نیز بعنوان کارگزار فعال در این شهرستان به ارائه گزارشی از فعالیتها و خدمات این کارگزاری پرداخت .

مسئولان اقتصادی و صاحبان صنایع فعال شهرستان نیز ضمن حضور در این مراسم از تجربیات موفق خود در تامین مالی از طریق بورس سخن گفتند و در پایان ضمن  بازدید از تعدادی طرح های صنعتی این شهرستان چگونگی تامین منابع مالی آنها را بررسی کردند.                         

دفتر معاملاتی بورس مهریز با همکاری فرمانداری شهرستان و شرکت کارگزاری " آرمان تدبیر نقش جهان " با اخذ مجوزات لازم در بورس اوراق بهادار تجهیز و راه اندازی شده است .

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا