دبیر جشنواره جوان خوارزمی استان یزد از کسب سه مقام برتر دانش آموزن یزدی درشانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، مهدی مستقل چی اظهار داشت : در پی اعلام نتایج نهایی شانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی و اعلام 33 طرح برگزیده در کشور، دانش آموزان یزدی موفق به کسب سه مقام برتر این جشنواره شدند.

وی افزود : تعداد 233 طرح از استان یزد به دبیرخانه شانزدهیمن دوره جشنواره جوان خوارزمی ارسال شدو از این تعداد 44 طرح برتر به مرحله کشوری راه یافته و با دفاع دانش آموزان 6 مورد از آنها با کسب شرایط لازم به سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران معرفی و درنهایت 3طرح حائز رتبه برتر کشوری شد.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی استان یزد تصریح کرد: دانش آ موزان محمدرضا دهقان با طرح "دستگاه خوشه چین زیتون با مکانیزم غلطک " ازدبیرستان پسرانه جوادالائمه (ع) ناحیه دو یزدحائز رتبه اول این دوره از جشنواره شد و الهه دهقانی و پریسا میرجانی با طرح "سرایی در دل کویر" در گروه هنر و معماری از دبیرستان دخترانه شاهد شهید حیدری ناحیه یک یزددرجایگاه دوم قرار گرفتند.

مستقل چی در ادامه گفت : دانش آموزان مهتاب صفری شاهی و فاطمه السادات ملجاء با طرح" زیبا شناسی نوحه خوانی در یزد" در گروه علوم اجتماعی از دبیرستان دخترانه شاهد شهید حیدری ناحیه یک یزد با کسب رتبه سوم از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی می باشد.

وی با توجه به شاخص تعداد طرح های منتخب به سرانه دانش آموزی، افزود: استان یزد سالیان متمادی است که رتبه اول کشوری را در اختیار دادبه گونه ای که در سال جاری یزد از میانگین کشور 60 درصد بالاتر بوده است.

گفتنی است در شانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی تعداد 20هزارو 702طرح از سراسر کشور به دبیرخانه های استانی واصل که تعداد 1048 طرح به عنوان طرح های برتر در رشته های شانزده گانه به دبیرخانه کشور معرفی و پس از انجام 2 مرحله داوری در وزارت آموزش و پرورش 99 طرح به داوری نهایی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران راه یافته و نهایتاً 33 طرح به عنوان طرح های برگزیده کشوری اعلام شد.

 

 

         










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا