به دعوت و همت اداره تبلیغات اسلامی اشکذر جلسه ستاد هماهنگی برنامه های عزاداری ایام پایانی ماه صفر و نیز گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی سال 88 تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر، به دعوت و همت اداره تبلیغات اسلامی اشکذر جلسه ستاد هماهنگی برنامه های عزاداری ایام پایانی ماه صفر و نیز گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی سال 88 با حضور مسئول این اداره ، مسئول اداره اوقاف و امور خیریه ، نماینده سپاه و تعدادی از هیئتهای مذهبی اشکذر ، فیروزآباد و رضوانشهر تشکیل گردید در آغاز این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام آسمانی وحی ، حجت الاسلام محمد پورقیومی به ایراد سخن پرداخت و ضمن تشکر از برنامه ها و فعالیتهای انجام گرفته توسط هیئتهای مذهبی و عزاداری سراسر شهرستان از آغاز ماه محرم سالجاری تاکنون ، گفت: مسلماً هر چه بر شکوه و عظمت مجالس اهلبیت (ع) افزوده شود قدرت اسلام و تشیع نیز افزایش پیدا میکند و چشم طمع دشمنان را نیز کور مینماید.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان افزود: مسلماً حضور حماسی هیئتهای مذهبی در تمام برنامه های مربوط به مناسبتهای مذهبی و ملی مصونیت بخش جوانان و مکتب و نظام اسلامی میباشد. ایشان همچنین با یادآوری جریان فتنه سال 88 که همزمان با ایام عزاداری خامس آل عبا و همراه با حرمت شکنی این روزها بود گفت: شور و شعور و فهم بزرگ ملت عظیم ایران اسلامی و نیز بصیرت افزائی و تدبیر پیامبر گونه مقام معظم رهبری ، کشتی انقلاب را از آن فتنه بزرگ اجانب و ایادی داخلی آنها نجات داد و امروزه همگان وظیفه داریم نسبت به حادثه های بزرگ نظام انقلاب اسلامی و حمایت و بیعت با رهبر فرزانه انقلاب از هیچگونه تلاشی دریغ نداشته باشیم و در این میان نقش هیئتهای مذهبی برجسته تر میباشد.

برگزاری مراسم عزاداری همزمان با ایام رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و نیز امام رضا (ع) ، شرکت در آزمون دوره آموزشی مسئولین هیئتها و تشکلهای دینی ، اجرای کامل طرح مستشهدین عاشورا و همکاری در برگزاری انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی از دیگر مباحث آقای پورقیومی بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مجید کرمی رئیس اداره اوقاف نیز به تشریح برنامه های این اداره به خصوص همزمان با سالروز رحلت رسولخدا (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و همکاری هیئتهای مذهبی و عزاداری را خواستار شد.

در ادامه هر یک از حاضرین به ارائه دیدگاههای خود در مورد مسائل مطرح شده پرداختند و همکاری و مشارکت خود را در برگزاری مراسم و نیز تعظیم شعائر الهی اعلام داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا