طبس- قلی زاده ثالث/ رییس دادگستری در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار طبس که پیرامون بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در سیستم مدیریت شهری برگزار شد، گفت: آشنایی با قانون، عدم برخورد احساسی با مسائل، تحقق دولت الکترونیک و پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارکنان، عوامل مهم پیشگیری از وقوع جرم خواهند بود.

رییس دادگستری شهرستان طبس در این جلسه با تاکید بر تسهیل در امور شهروندان، گفت: همانطورکه باید با متخلفان از قوانین شهرداری به طور جدی برخورد شود، زمینه‌های لازم برای پیشگیری از تخلف نیز باید توسط مسولان امور شهری فراهم گردد و نسبت به ساماندهی امور و سهولت در اجرای قوانین اقدام شود.

غلامحسین توکلی تصریح کرد: اگر در زمینه جغرافیای جرم اقدامات لازم صورت گیرد و زیرساخت ارتکاب جرم با هماهنگی مسئولان شهری رفع شود، شاهد پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ارتکاب جرم در مناطق آسیب‌خیز و جرم‌زا خواهیم بود.

این مقام عالی قضایی شهرستان افزود: خدمت به مردم عبادت است و همه مسولان باید تلاش خود را برای رفع مشکلات شهروندان به کار گیرند و با رعایت قانون ضمن تسهیل در انجام امور اداری، کارگشایی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

مسولان شهری از تحمیل هزینه اضافی بر بیت المال بپرهیزند                  

قاضی توکلی تعامل سازنده و ارتباط مستمر مسولان شهری با شهروندان و برخورد شایسته با ارباب رجوع را موجب پیشگیری از وقوع فساد یا تخلف در سیستم اداری برشمرد.

این مقام مسوول با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: مسئولان شهری بویژه در حوزه شهرداری از تحمیل هزینه های اضافی بر بیت المال پرهیز کنند و صرفه جویی و مدیریت صحیح بر اعتبارات را در دستور کار خود قرار دهند.

در این دیدار اعضای شورای شهر و شهردار طبس بر آمادگی کامل خود در راستای تعامل سازنده با دستگاه قضایی شهرستان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اعلام کردند.

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا