به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، "محمدصالح جوکار" در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: سیاست‌های خصمانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز از تهاجم سیاسی به تهاجم اقتصادی تبدیل شده است.

نماینده مردم شریف شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی افزود: حماسه‌ی اقتصادی را می‌توان نتیجه و نمود عینی راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست که می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه‌ی اقتصاد را بالفعل کند و نهایتاً به جهش در سطح تولید ملی منجر شود.

 وی تصریح کرد:  یکى از شرائط اقتصاد مقاومتی، استفاده از همه‌‌ ظرفیتهاى دولتى و مردمى است و اهتمام جدی به حل مشکلات معیشتی مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و مبارزه با اسراف از الزامات اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نقدینگی 650هزار میلیارد ریالی گذشته باعث وجود تورم در کشور شد.

 جوکار با بیان اینکه فرار مالیاتی  توسط  برخی از شرکت های بزرگ باعث ضربه زدن به اقتصاد کشور شده است افزود: بعضی مواقع شاهد این هستیم که فقط به دنبال دریافت مالیات از شرکت های کوچک و مغازه ها هستیم ولی متاسفانه بعضی از شرکت ها ی بزرگ و معادن به راحتی با لابی گری مالیات واقعی را پرداخت نمی کنند در صورتیکه این مالیات ها پرداخت شود برای بودجه عمرانی هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

 وی در ادامه به موضوع اختلاس های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: اختلاس هایی نظیر 3 هزار میلیارد  تومان باعث خدشه دار شدن اعتماد مردم شد.

 نماینده مردم یزد و اشکذر در پایان به موضوع مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر در این شهرستان بدون تحقق و مطالعه بنا شده و مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است و باید راهکاری اساسی برای حل مشکل مردم پیدا کرد .

 "محمدعلی شاه حسینی" نیز در این نشست اظهار داشت: 5/5 درصد اعتبارات استان با مجموع 70 میلیارد ریال سهم این شهرستان می باشد.

 فرماندار اشکذر پراکندگی مناطق مختلف شهرستان، خشکسالی های اخیر بخش خضرآباد و خسارات ناشی از سیل چند سال پیش در این بخش یادآور و خواستار تجدید نظر در تخصیص اعتبارات این شهرستان شد.

 وی به نقش کمرنگ واحدهای بزرگ صنعتی نظیر فولاد آلیاژی در شهرستان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم فولاد آلیاژی به عنوان یک شرکت یزرگ و ملی در راستای توسعه عمران و آبادانی این شهرستان بیش از پیش نقش آفرینی کند.

 این مقام مسئول در ادامه به موضوع گازرسانی به روستاهای بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: از شرکت گاز استان که با همت و جدیت ویژه در راستای تحقق خواسته بحق مردم این منطقه تلاش کرده است تشکر و قدردامنی می نمایم.

 شاه حسینی به انتقال آب شرب به بخش خضرآباد نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت شرکت آبفار استان این مهم بزودی عملیاتی خواهد شد.

 فرماندار اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه بخش کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و افزود: در این راستا اقدامات مهمی نظیر توسعه کشت گلخانه ای و پرورش اسب و شترمرغ صورت پذیرفته است.

 این مقام مسئول در پایان خواستار اهتمام ویژه متولیان امر بهداشت در راستای احداث بیمارستان در این شهرستان شد.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا