جلسه بررسي مسائل و مشكلات درماني جامعه كارگري شهرستان به رياست فرماندار يزد تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در جلسه بررسي مسائل و مشكلات درماني جامعه كارگري كه با حضور مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي، مديركل تأمين اجتماعي، معاونين فرماندار و اعضاي هيأت اجرايي خانه كارگر استان برگزار شد با بيان اينكه نقش هاي اجتماعي متفاوت به معني جدايي وافتراق نيست افزود: هر فردي بنابر مسئوليتي كه دارد در يك نقش اجتماعي فعاليت مي كند كه اين نقش هاي متفاوت زمينه همدلي و اتحاد را فراهم مي كند.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه دولت يازدهم به بحث درمان و بيمه هاي اجتماعي توجه ويژه اي دارد اظهار داشت: در طرح بيمه سلامت ايرانيان تاكنون در استان 65 هزار نفر از افرادي كه تاكنون تحت پوشش هيچ نوع بيمه اي نبوده اند تنها با پرداخت 10 هزار ريال توانسته اند دفترچه بيمه را با مزاياي بيمه هاي خدمات درماني و تأمين اجتماعي دريافت نمايند.

وي خاطر نشان كرد: بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نيز نوعي بيمه دولتي است كه روستاييان ساکن و غیر ساکن و عشایر براساس پایه درآمدی حق بيمه را در طول سال به صورت اقساط پرداخت تا  در هنگام بروز اتفاقات گوناگون مانند بيماري، حوادث، پيري، فوت و بيكاري كه منجر به قطع يا كاهش معيشت آنها مي شود، حمايت شوند.

شاكري شمسي همچنين با اشاره به اجراي طرح تحول نظام سلامت از ابتداي دولت يازدهم افزود: با اجراي اين طرح مشكلات اساسي مردم در حوزه‌هاي مختلف درمان حل خواهد شد.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه يزد هم‌اکنون به عنوان يكي از قطب ها درمانی در زمینه بسیاری از بیماری‌ها در سطح كشور شناخته مي شود تصريح كرد: امکانات، تجهیزات، مراکز درمانی و پزشکان یزد اکنون در شرایطی هستند که بسیاری از بیماران از مناطق مختلف کشور و حتی در برخی موارد از كشورهاي حوزه خليج فارس برای درمان به این استان سفر می‌کنند.

وي افزود: با توجه به برخي محدوديتهايي كه در استان وجود دارد، بايد برنامه هاي توسعه استان بر مبناي بحث بهداشت و درمان باشد.

شاكري شمسي با تأكيد به اينكه بايد شرايط استفاده از خدمات درمان تأمين اجتماعي براي افراد بومي استان فراهم باشد اظهار داشت: مديريت درمان تأمين اجتماعي با همكاري ساير دستگاههاي اجرايي بايد سازوكار لازم را براي بهره مندي بيشتر مردم استان از خدمات ميسر نمايد.

فرماندار يزد در پايان خواستار استفاده از ظرفيت خيرين در بخش سلامت شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا