ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر " به نقل ازپايگاه اطلاع رساني حج، نماز جماعت ظهر و عصر روز گذشته با حضور ميليوني زائران اربعين حسيني در مسير نجف به كربلا اقامه شد كه بزرگ‌ترين نماز جماعت در طول تاريخ اسلام است.

اين اقدام مبارك به ابتكار مراجع ديني نجف اشرف و با حضور فضلا و اساتيد حوزه علميه نجف و با مشاركت و همكاري آستان‌هاي مقدس برگزار شد.

مسئول اطلاع‌رساني اين طرح اعلام كرد: برگزاري اين نماز جماعت يك اقدام سازماني نيست، بلكه حركتي داوطلبانه و ابتكاري از سوي مراجع ديني و اساتيد حوزه علميه نجف است.

يكي از ويژگي‌‌هاي مهم اين نماز جماعت، شركت اتباع بيش از ۳۰ كشور جهان است كه عمدتا اتباع خارجي آن را ايراني‌ها تشكيل مي‌دهند.

اين نماز جماعت به طول ۳۰ كيلومتر از ستون (عمود) ۱۹۶ تا ۴۵۰ برگزار شد.

برگزاري اين نمازجماعت توسط هلي‌كوپتر فيلمبرداري و در طول مسير تمام بلندگو‌ها و ماشين‌هاي مجهز به ادوات صوتي نسبت به تشويق زائران براي شركت در اين مراسم عبادي و سياسي دعوت كرده وبه زبان‌هاي فارسي، عربي و انگليسي از تمام زائران مي‌خواستند كه در اين نماز شركت كنند.

در پيام‌هاي تبليغاتي كه از بلندگو‌ها پخش مي‌شد، از عزاداران خواسته مي‌شد براي مقابله با تبليغات وهابيون و تكفيري‌ها نسبت به اين‌كه شيعيان به نماز اهميت نمي‌دهند و در كل براي نماز ارزشي قائل نيستند، اقدام كنند و امروز را بهترين زمان براي مقابله با اين شايعات مي‌دانند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا