سرپرست حوزه هنری یزد گفت: بیش از 2500 پوستر عاشورایی توسط حوزه هنری استان یزد بین موکب ها و کاروان پیاده روی نجف تا کربلا توزیع شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، محمد صادق کوچک زاده گفت: همزمان با اربعین حسینی بیش از دو هزار و 500 عدد پوستر عاشورایی با عنوان "زمانی که او بازگردد، این چنین تنها نخواهد ماند" به همت جمعی از زائران یزدی در موکب ها و خیمه ها و میان زائران مسیر پیاده روی نجف اشرف تا کربلای معلا توزیع شد.
وی با بیان این که این پوستر در ابعاد 50در 70 سانتیمتر توسط این نهاد چاپ و منتشر شده افزود: عکس این اثر را ابوالقاسم ابوترابی زارچی از آیین نخل برداری عاشورای زارچ استان یزد گرفته است.
سرپرست حوزه هنری یزد آیین نخل برداری را از مراسم عزاداری ویژه ماه محرم در حسینیه ایران عنوان کرد و  ادامه داد: این اثر بخشی از نخل حسینیه بزرگ زارچ را نشان می دهد که در آن سروی محصور در میان شمشیرها و خنجرها همچنان مقاوم و سرافراز ایستاده است.
کوچک زاده با بیان این که راهپیمایی اربعین بزرگ ترین گردهمایی سالیانه مسلمانان است گفت: این فضا فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی و همچنین توزیع آثار هنری، مذهبی در بین مردم و زوار حضرت سیدالشهدا(ع) است.
وی با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت های فرهنگی، هنری در بزرگترین اجتماع مسلمانان اظهار داشت: این حرکت خودجوش و مردمی نشانه عشق و ارادت مردم به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و با عنایات خداوند هر سال پر شور تر از سال قبل برگزار می گردد.
سرپرست حوزه هنری یزد، معرفی فرهنگ عاشوایی ویژه یزد؛ حسینه ایران و تقویت زمینه ارتباط و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان و علاقه مندان به موضوع های مرتبط با عاشورا را از اهداف تولید و توزیع این پوستر ذکر کرد.
گفتنی است: نخل، این سازه چوبی عظیم که با آیینه، پارچه، اشیاء و نمادهای خاص تزیین می شود شباهت زیادی به درخت سرو دارد و سرو در فرهنگ عامه یعنی جاودانگی، رشادت، مقاومت، زندگی اخروی و آزادگی که یادآور ویژگی های امام حسین (ع) است .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا