به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در این نشست که در محل فرمانداری تفت برگزار شد با اشاره به این که یکی از مهم ترین برنامه های دولت تدبیر و امید، توجه به امر اشتغال است گفت: توجه به اشتغال روستایی در شهرستان تفت با توجه به برخورداری این شهرستان از روستاهای متعدد با پتانسیل های بالا و گوناگون از اهمیت بالایی در برنامه ریزی های مدیران شهرستان برخوردار است.

فرماندار تفت با اشاره به این که چراغ راه مدیران در بخش های مختلف در عرصه ایجاد اشتغال پایدار، سند توسعه شهرستان است ادامه داد: یکی از مهم ترین پتانسیل های شهرستان تفت عرصه گردشگری به ویژه گردشگری طبیعی در مناطق روستایی است که می تواند دریچه روشنی برای توسعه اشتغال پایدار روستایی باشد.

وی یکی از مهم ترین راهکارها برای توسعه عرصه های گردشگری شهرستان را احیاء و راه اندازی شرکتهای گردشگری در بخش های مختلف شهرستان عنوان کرد و گفت: آماده هرگونه همکاری با فعالان حوزه گردشگری در استان برای توسعه عرصه های گردشگری شهرستان تفت هستیم و امیدواریم فعالان این بخش، با بهره گیری از فضای موجود در شهرستان تفت، از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

فرماندار تفت با تاکید بر هماهنگی همه ادارات و بخش های مختلف شهرستان برای توسعه اشتغال پایدار اظهار داشت: باید راهکارها و تسهیلات موجود برای ایجاد اشتغال به درستی به سرمایه گذاران و مردم عزیز مناطق روستایی اطلاع رسانی شود تا آنان با توجه به این امکانات، مشارکت بیشتری در این عرصه پرثواب داشته باشند.

زارع ایجاد تحولات مثبت در اشتغال پایدار روستایی را نیازمند حضور و مدیریت جهادی مسئولان شهرستان دانست و گفت: عرصه اشتغال روستایی، عرصه بسیار مناسبی برای نمود اقدامات جهادی در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به سال " اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده است می باشد.

وی همچنین ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تفت را حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: لازم است با ترویج فرهنگ کشتهای جایگزین و کم آبخواه که سودآوری بیشتری را نیز برای کشاورزان سختکوش شهرستان به دنبال دارد، زمینه توسعه اشتغال در بخش کشاورزی را فراهم کنیم. فرماندار تفت بر حداکثر استفاده از آبهای موجود در بخش کشاورزی در این رابطه تاکید کرد.

در ادامه این نشست اعضاء به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.  










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا