به گزارش روابط عمومی :اعضای اتحادیه طلاسازان استان یزد با حضور در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از این دانشگاه بازدید ودرجریان روند تاسیس و راه اندازی مراکز آموزش علمی کاربردی استان قرار گرفتند

در این دیدار که با حضور دکتر صدرا ابرقویی و کارشناسان دانشگاه همراه بود: دکتر صدرا ابرقویی ضمن خوش آمدگویی به عضو اتحادیه طلاسازان استان گفت:مهارتهای سنتی و اصیل استان یزد همواره یک معرف و یک شاخصه مهم فرهنگی  برای استان بوده است که طی چند سال گذشته به دست فراموشی سپرده شده است این مهارتهای سنتی که در گذشته به نوعی باعث رونق اقتصادی استان نیز بوده است در حال حاضر جای خود را به فعالیت های صنعتی داده است و هم اکنون شاهد یکی از مهمترین معضلات محیط زیست یعنی آلودگی هوا هستیم .احیاء و توسعه مهارت های سنتی یکی از اصلی ترین راه های برون رفت از این مشکل است که باید توجه ویژه به آن شود .

وی در ادامه با اشاره به شغل طلا سازی و قدمت این هنر در استان اشاره کرد و گفت:شغل شما بعنوان یک هنر ازدست مردمان استان در دنیا شناخته شده است و دانشگاه جامع علمی کاربردی امادگی این را دارد که با ایجاد مرکز اموزش علمی کاربردی دانش علمی شما هنرمندان را بالا ببرد تا جایگاه این هنر که همواره کارآفرین نیز بوده است را بیش از پیش ارتقاء دهیم.

در ادامه این دیدار حسین نجفی عضو اتحادیه طلا سازان استان گفت: طلا سازی یکی از صنایع دستی مهم استان بوده که در سالهای گذشته بتدریج رنگ باخته است ما در رشته جواهر سازی در کشور حرف اول را می زنیم ولی از لحاظ علمی در این زمینه فقیر هستیم .ما اگر آموخته های علمی خود را در زمینه شناخت سنگ جواهر بالا ببریم میتوانیم  حتی در دنیا حرف اول را بزنیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از معضلات صنف ما عدم ارتباط صنعت ودانشگاه است که باید در این زمینه اقداماتی انجام گیرد . در حرفه طلا سازی بیش از 110 رشته وجود دارد که میتواند این حرفه را به یک صنعت کارآفرین تبدیل کند.

وی با اشاره به دیدارش با رهبر معظم انقلاب گفت: دغدغه اصلی من از بین رفتن تدریجی صنایع دستی استان است بگونه ای که در حضور رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را مطرح کردم و از ایشان خواستم تا مسئولان توجه ویژه به احیاء و توسعه صنایع دستی استان یزد داشته باشند.

رضا غدیر یکی دیگر از اعضای اتحادیه صنف طلا سازان گفت:ایجاد یک مرکز آموزشی میتواند نقش مهمی در ارتقاء دانش علمی طلا سازان و جواهر سازان ما داشته باشد و ما از این موضوع استقبال میکنیم و امادگی کامل داریم تا با ایجاد این مرکز گام مهمی در صنعت طلا سازی استان برداشته باشیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا