دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: وقتی دولت یازدهم با دولت های نهم و دهم مقایسه می شود، باید هزارن بار خدا را شکر کنیم که این دولت سر کار آمده است.

مصطفی کواکبیان روز چهارشنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با موضوع تبیین عملکرد دولت یازدهم، اظهار کرد: اگر تفکر دولت دهم ادامه می یافت معلوم نبود وضعیت کشور در زمینه سیاست خارجی، تحول اداری، فرهنگی، اجتماعی و سایر موارد به کجا می رسید.

وی اضافه کرد: اگرچه دولت یازدهم مطلوب اصلاح طلبان نیست و اعلام نکرده اصلاح طلب است بلکه با شعار اعتدال گرایی روی کار آمده اما از حمایت اصلاح طلبان برخوردار است.

دبیر کل حزب مردم سالاری اضافه کرد: انتظار می رود در دولت یازدهم، دولتمردان با نگاه به اتفاقهایی که در دولت گذشته افتاد، سعی در ایجاد و جلب رضایت خاطر، مردم داشته باشند.

کواکبیان اضافه کرد: دردولت قبل در سیاست خارجی وضعیت نامطلوبی داشتیم به گونه ای که هر روز مباحث گزینه ها و تهدیدهای نظامی، قطعنامه ها و تحریم های بین المللی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران رو به افزایش بود.

وی با اعلام اینکه تنها هفت قطعنامه از طرف سازمان ملل در دولت های نهم و دهم علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شد ادامه داد: درحالی که در دولت های هفتم و هشتم یک قطعنامه هم علیه ما صادر نشد.

کواکبیان ادامه داد: در یک سال و اندی که از فعالیت دولت یازدهم می گذرد به نتایج ملموسی در زمینه سیاست خارجی رسیده ایم طوری که در سوم آذر امسال شرایط امضای موافقت نامه نهایی وجود داشت ولی آنها معتقد به تعلیق تحریم ها و ما خواهان لغو تحریم ها بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه سیاست های خارجی در دولت یازدهم توفیقات فراوانی حاصل شده است، بیان کرد: دولت یازدهم برای حل بن بست های مربوط به چالش مذاکرات هسته ای کشورگام های بلند و موثری برداشته که نتایج مثبت به دست آمده آن نهایی شده است.

کواکبیان گفت: امکان دارد تا تیر سال آینده و یا زودتر شاید پایان امسال به نتایجی دست پیدا کند وبه موافقت جامع برسیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری اظهار کرد: در صورت محقق شدن این اتفاق رویکرد افکار عمومی در دنیا نسبت به جمهوری اسلامی تغییر کرده و دیگر به عنوان یک متهم به ما نگاه نمی شود و با نگاه جدید که به ایران خواهد شد می توانیم به گشایش وضعیت اقتصادی امیدوار باشیم.

ئی اضافه کرد: البته مقصود این نیست که مشکلات اقتصادی ما با این موافقت حل خواهد شد ولی راهی برای رسیدن به موفقیت در برابرآنها است وگرنه از هر طریقی توطئه خود را ادامه می دهند.

کواکبیان افزود: وزارت امور خارجه همزمان با پیشبرد مذاکرات هسته ای نباید از ارتباطات با کشورهای دیگر بویژه کشورهای منطقه غفلت کند.

وی بیان کرد: برای ارتقای روابط با کشورهای همسایه بویژه عربستان باید دقت بیشتری صورت گیرد.

کواکبیان گفت: هم اکنون در شرایط تقابل با وضعیتی که دنیای استکبار تنظیم کرده هستیم که مبارزه با آن ضروری است.

وی با بیان اینکه معتقد است تحریم ها علیه کشور لغو خواهد شد، گفت: تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ظالمانه است و غرب و کشورهای 1+5چاره ای به غیر از لغو آنها ندارند زیرا درغیر این صورت به ضرر خودشان خواهد بود.

کواکبیان اضافه کرد: در زمینه اقتصاد آنچه در دولت یازدهم دیده می شود ثبات، امنیت و آرامش در اقتصاد کشور ایجاد شده است اما تا شرایط عالی فاصله است.

وی با عنوان اینکه با افزایش نرخ نان شاید فشاری ایجاد شده باشد، افزود: درمباحث کلان اقتصاد کشور ثبات ایجاد شده و رکود و تورم به ارث مانده از دولت قبل است.

کواکبیان ادامه داد: آقای احمدی نژاد در آخرین زمان فعالیت خود به عنوان رییس جمهوری متوجه شد که تحریم ها بر اقتصاد تاثیر داشته بسیار دیر شده بود و کاش زودتر متوجه این مهم می شد.

وی گفت: حداقل 10 پرونده کلان مفاسد اقتصادی در دولت قبل وجود داشته ولی در یک سال و نیم فعالیت دولت یازدهم هیچ اتفاق فساد مالی رخ نداده و هر فساد مالی جدید کشف می شود مربوط به دولت قبل است.

کواکبیان اظهارکرد: در زمینه یارانه ها دولت یازدهم همان روش دولت نهم و دهم را دنبال می کند که می طلبد در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس گفته وزیر اقتصاد 10 میلیون نفر ثروتمند در کشور شناسایی شده اند که نیاز به یارانه ها ندارند که باید با حذف این افراد ساماندهی بهتری در زمینه یارانه ها صورت گیرد، زیرا دادن یارانه به افرادی که از نظراقتصادی نیاز ندارند عادلانه نیست.

کواکبیان افزود: دولت یازدهم نباید چاله ای که از دولت قبل مانده را عمیق ترو به ضرر اقتصاد ملی عمل کند.

وی ادامه داد: جدا سازی سازمان مدیریت و برنامه ریزی از زیرمجموعه رییس جمهوری اتفاق خوبی بود که از طرف دولت یازدهم صورت گرفت ودرمسایل فرهنگی، اجتماعی نیز درهمه بخش ها از ابتدای فعالیت به نحو مطلوب تری نسبت به دولت قبل عمل کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا