رئیس گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در راستای تحقق سیاست های کلان وزارت ورزش و جوانان راهکارهایی برای توسعه ورزش همگانی در کلیه رشته های ورزشی پیش بینی شده است.

محمد دحسن زارع در گفتگو با پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: همگانی کردن رشته های مختلف ورزش یکی از برنامه ها و سیاست های وزارت ورزش و جوانان می باشد که در این راستا نشست هایی با برخی از هیئت های ورزشی برگزار کردیم و مقرر شد زمینه حضور ورزشکاران رشته های مختلف در بوستان های سطح شهر فراهم شود.

وی افزود: در این طرح هیئت های ورزشی به صورت هفتگی و مجزا در یک زمانبندی مشخص در یکی از بوستان های شهر حضوریافته و ورزشکاران، رشته ورزشی خود را اجرا می کنند.

رئیس گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: یکی از مزایای این طرح حضور عموم مردم در بوستان هاست که این حضور زمینه آشنا شدن جوانان و خانواده ها با رشته های مختلف را فراهم کرده و موجب ترغیب آنها برای فعالیت در رشته های مختلف ورزشی می شود.

زارع خاطرنشان کرد: قطعا همگانی کردن ورزش زمینه توسعه و گسترش ورزش قهرمانی در رشته های مختلف را فراهم نموده و همچنین از آسیب های اجتماعی و اخلاقی جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی،  ورزشی ساده ، در دست رس ، کم هزینه و قابل اجرا برای همه افراد می باشد ،ادامه داد: ورزش باید در سبد خانواده ها قرار بگیرد و یکی از فعالیت های روزمره مردم شود چرا که ورزش کردن هزینه های بهداشتی و درمانی را کاهش داده و سلامت افراد را تضمین می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا