معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد در سال 93 با اعزام 25 کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی و شهری با هدف ارائه خدمات بهداشتی ، پزشکی و معیشتی اقدام نموده است .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / آقای بحرینی گفت : کاروان سلامت بعنوان یکی از طرح های مهم در راستای اهداف بشر دوستانه در دستور کار این جمعیت قرار دارد  و با بهره گیری از خدمات و مشارکت مالی داوطلبان و خیرین برای حفظ سلامتی و درمان رایگان بیماران نیازمند و کمک به بهبود سطح معیشتی افراد محروم و افزایش آگاهی آنان خصوصا َ در زمینه های مقابله با بیماریهای شایع و واگیر دار، مشاوره های خانوادگی و  سوء تغذیه تلاش می شود  .

وی افزود: تعداد 1384 نفر از خدمات این کاروانها بهره مند شدند و تعداد 623 بسته بهداشتی و غذایی بین آنان توزیع گردیده است .

بحرینی گفت :  در این طرح تمامی داوطلبان بدون هیچگونه چشمداشت مادی و با تلاش بی وقفه خود از بروز بیماری‌ها و معلولیت‌های فراوان در محیط شهر و روستا پیشگیری می‌کنند و چه بسا بسیاری از بیماری‌های نا شناخته و یا نهفته‌ای که در اجرای این طرح شناسایی می‌شوند.

معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه اظهار داشت: اعضا و داوطلبان نقش اول اجرای این طرح‌ها هستند و جمعیت نقش تابع دارد، به این معنی که ابتدا باید با بهره گیری از خدمات و مشارکت مالی داوطلبان و خیرین، زمینه‌های لازم فراهم و سپس جمعیت با اتخاذ روش‌های مدیریتی این پروژه‌ها را به مرحله‌ی اجرا در می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه فعالیت و کمک رسانی داوطلبان متخصص جمعیت به اقشار نیازمند افزود: داوطلبان متخصص طی سالیان متمادی با صرف میلیادر‌ها ریال از وقت و سرمایه خود ، بدون نیاز به کار تبلیغی، تمام توان خود را در راستای حمایت از سلامت انسان‌ها به کار بسته‌اند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا