معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد گفت: اقدامات كنوني صورت گرفته در خيابان كاشاني 30 درصد از آمار تصادفات را كاهش داده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد رضا سيد حسيني" روز دوشنبه 3 آذر ماه در جلسه شوراي ترافيك استان با اشاره به اينكه در جلسات قبلي اين موضوع مطرح شد كه اكثر تصادفات منجر به فوت در بلوارهاي يزد اتفاق افتاده است، اظهار داشت: بايد فرهنگ سازي لازم در خصوص رانندگي صورت پذيرد وگرنه هر يك نفري كه در جاده و يا در سطح شهر جان خود را از دست مي دهد مسئوليتش بر عهده مسئولان مرتبط است.
وي با تاكيد بر اين نكته كه نبايد اين روند افزايش تصادفات در سطح استان عادي گردد، تصريح كرد: آمار موجود بايد تنزل يابد و در اين راستا با موتور سوران متخلف بر خورد جدي لازم است.
معاون استاندار خاطر نشان كرد: در هفت ماهه ابتداي سال جاري قريب سه هزار تصادف در معابر درون شهري استان اتفاق افتاده است كه منجر به فوت 67 نفر شده و 52 درصد از اين متوفيان از موتور سواران بوده اند.
وي آمار متوفيان امسال استان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته را داراي 30 درصد افزايش دانست و گفت: وضعيت خوبي در اين خصوص نداريم و در مجموع 157 نفر در تصادفات امسال در استان فوت كرده اند كه 46 نفر از آنان موتور سوار بوده اند.
سيد حسيني در خصوص ساماندهي مجتمع هاي رفاهي – تفريحي بين راهي استان نيز خواستار جمع آوري مشكلات پيش روي راه اندازي اين مراكز توسط دستگاه هاي ذيربط شد و گفت: پس از جمع بندي لازم نتايج در كارگروه زير بنايي مطرح گردد.
اين مقام مسئول در ادامه از بسته شدن خيابان مسجد جامع بر روي خودروها و اختصاص آن به عبور و مرور عابرين در آينده نزديك خبر داد و گفت: فرمانداري يزد، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، شهرداري يزد و راهنمايي و رانندگي تا جلسه آتي شوراي ترافيك، اقدامات لازم در زمينه آماده سازي اين امر را فراهم نمايند.
سيد حسيني يادآور شد: اقدامات كنوني صورت گرفته در خيابان كاشاني 30 درصد از آمار تصادفات را كاهش داده است.
وي بر رفع خرابي دوربين هاي سطح شهر يزد نيز تاكيد كرد.
در اين جلسه گزارشي از تجزيه و تحليل تصادفات رانندگي در هفت ماهه ابتداي سال جاري، ارائه اقدامات صورت گرفته در دهه ايمني راهها و مسئوليت هاي ما، برنامه هاي اجرايي در خصوص مديريت عمليات زمستاني،  بررسي وضعيت مجتمع هاي بين راهي و اقدامات صورت گرفته در خصوص خيابان كاشاني ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر پيرامون ان پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا