استاندار يزد گفت: مقرر شد كارگروهي في مابين تشكيل دهيم تا اين روند هرچه بهتر و سريعتر تسهيل شود و سرعت كار افزايش يابد و مشكلاتي كه مطرح شده به نحوي حل و فصل گردد تا امكان صادرات كاالاهاي مختلف از استان يزد به روسيه فراهم شود و در عين حال منافع مشترك هم در اين رابطه تأمين گردد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح دوشنبه 3 آذرماه و در حاشيه نشست صادركنندگان و كارگروه توسعه استان با استاندار يزد و سفير روسيه در ايران، " سيد محمد ميرمحمدي" در گفتگو با واحد مركزي خبر، دستاوردهاي اين نشست را تشريح كرد.
استاندار يزد گفت: ديروز و امروز جلساتي را با  سفير محترم روسيه و هيأت همراه با حضور بخش خصوصي و اتحاديه صادركنندگان، اتاق بازرگاني و خانه صنعت و معدن ، انجمن صنايع يزد و بخش خصوصي، علاقمندان به امر تجارت و تجار استان و برخي مسئولين استان داشتيم تا زمينه هاي تقويت مناسبات را بررسي كنيم و امكانات صادرات و واردات في مابين را مرور نماييم.
وي خاطر نشان كرد: در اين ارتباط هيأت روسي موارد مورد نياز را مطرح نمود و ما نيز محصولات و كالاهايي را كه مورد نياز  روسيه است و توان صادرات آن را داريم معرفي نموديم و در مجموع تجار و صادركنندگان يزدي نيز مشكلاتي كه در راه صادرات به اين كشور داشتند را مطرح كردند.
ميرمحمدي در پايان تصريح كرد: مقررشد كارگروهي في مابين تشكيل دهيم تا اين روند هرچه بهتر و سريعتر تسهيل شود و سرعت كار افزايش يابد و مشكلاتي كه مطرح شده به نحوي حل و فصل گردد تا امكان صادرات كاالاهاي مختلف از استان يزد به روسيه فراهم شود و در عين حال منافع مشترك هم در اين رابطه تأمين گردد و تجار ما بيش از پيش علاقمند شوند تا روابط اقتصاديشان را با روسيه تقويت كنند  و رابطه مستمر و مداومي بين تجار ايراني و روسيه برقرار شود و راههاي مبادلات محصول كالا بيش از پيش فراهم گردد.


سفير فدراسيون روسيه :تلاش ما تسهيل صادرات كالا از يزد به روسيه است


در ادامه " جاگاريان " سفير روسيه در ايران نيز ضمن تشكر از مهمان نوازي مسئولين استان، اين سفر و ملاقاتهايي كه انجام شده را ، بسيار مفيد و ثمربخش خواند  و گفت: ما پيشنهادات يكديگر را شنيديم و با مشكلاتي كه وجود دارد كوشش خواهيم كرد كه آنرا برطرف كنيم و اميدوارم كه در آينده نه چندان دور به نتايج عملي در اين خصوص دست يابيم.
وي در پايان در خصوص كاهش تعرفه هاي صادراتي به كشور روسيه افزود: به زودي وزير توسعه اقتصاد روسيه وارد تهران خواهد شد و ملاقاتهايي با مقامات ايراني خواهد داشت و اين موضوع حتما" مطرح خواهد شد تا پس از بازگشت به مسكو در اين زمينه رايزني هاي لازم صورت پذيرد و راه حلي براي آن مشحص گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا