گردهمایی مشترک ائمه جمعه و جماعت مساجد و فرمانده پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان با حضور فرمانده ناحیه مقاومت و مسئول نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه موقت شهرستان بهاباد در محل سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج بهاباد  برگزار شد.

در این گردهمائی حجت الاسلام محمد علی اخوان امام جمعه موقت بهاباد با تبریک و گرامی داشت هفته بسیج در سخنانی به تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی اشاره کرد
و ی افزود : امروز روز اول ماه صفر روز ورود اهل بیت امام حسین ع به شام مرکز حکومت بنی امیه و تجدید حزن و اندوه اهل بیت که اسارت اهل بیت قسمت تکمیل کننده حکومت امام حسین بو درا داریم وی گفت ما مدیون شهادت و خون امام حسین هستیم مدیون اسارت اهل بیت امام حسین هستیم که هردو اسلام را زنده کرد و بیمه نمود
ایشان با تبریک هفته بسیج به فلسفه تشکیل بسیج توسط امام راحل اشاره کرد و افزود : امام خمینی ره در 5 اذر سال 1358 یعنی کمتر از یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل عظیم الشان این نهاد مقدس تشکیل شد به قول حضرت امام بسیج شجره طیبه نهالش به دست امام غرس شد و روز به روز بر رشد و بالندگی خودش افزوده است و امروز یک درخت طیب طاهر و پر ثمر تنومند است که هم نظام و هم جهان اسلام از این درخت پر ثمر و تناور بسیج بهرمند میشود
امام جمعه موقت بهاباد هدف امام از تشکیل نیروی مقاومت بسیج را تربیت انسانهای مومن و فداکار و انقلابی و اماده رزم برای مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب و نظام دانست که امام پیش بینی میکردند که دشمنان دست از این انقلاب بر نمی دارند و برای مقابله با این نظام وانقلاب دست از هر کار ی بر نمی دارند تشکیل ارتش بیست میلیونی زمانی که جمهوری اسلامی 35 میلیون جمعیت داشت زمان امام تشکیل ارتش بیست میلیونی بود این همچین بینش و دینی در حضرت امام بود
حجت الاسلام اخوان امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به 5 آذر سالروز تشکیل بسیج گفت : هفته بسیج یادآور دلاورمردیها و رشادت طلبی های شهیدان هشت سال دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه نقش بسیج در دوران دفاع مقدس قابل انکار نیست، ادامه داد: اگر حماسه آفرینی های بسیجیان مخلص در کنار رشادت سایر نیروهای مسلح نبود به طور قطع کشور امروز در این شرایط افتخار آمیز بسر نمی برد.
حجت الاسلام اخوان تصریح کرد: حضور بسیج توانست ما را در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمنان پیروز کند و اگر رزم بسیج نبود شاید امروز از نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار نبودیم.
وی تصریح کرد: پس از دوران دفاع مقدس باز شاهد ایثارگریهای بسیج در تمام عرصه ها هستیم به طوریکه بسیج توانسته است نظام را در برابر تهدیدات حفاظت کند.
امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه بسیج نمادی از الفت مردم با حاکمیت و حکومت الهی است، افزود: بسیج امروز موجب گره گشایی و حل مشکلات سیاسی و اقتصادی شده و امروز بسیج مظهر حضور مردم در صحنه دفاع از نظام و آرمانهای انقلاب است.
امروز دشمن به خوبی می داند که بسیج یک حقیقت جاری و مستمر در جریان انقلاب اسلامی بوده و همین مفهوم، دشمنان را به مخالفت با بسیج واداشته است.
وی در پایان یادآور شد: همیشه می بایست قدردان نعمت بسیج در جامعه باشیم زیرا در اقیانوس دسیسه ها و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی بسیج مرکز و مظهر قدرت و عزت ملت ایران است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا