طبس-قلی زاده/ این در حالی است که این روستاها درمجموع جمعیتی (جمعیت ثابت وفصلی) حدود یکصد خانوار در آنها امرارمعاش می‌کنند و بعد از پیگیری‌های چندین ساله عملیات آسفالت آن در سال 1390 آغاز شده است.

تاکنون کل مسیر مذکور به طول 17 کیلومتر نقشه‌برداری ومیخ‌کوبی شده است و با اختصاص مبلغ یکصد میلیون تومان درفاز اول درسال 1390، اداره راه وشهرسازی دیهوک 5/3 کیلومتر ابتدای این جاده را زیرسازی وقیرپاشی کرده است.

لازم به توضیح است که این روستاها به لحاظ علمی رتبه نخست کنکورسراسری سال91 در بخش دیهوک مربوط به این روستاها است و از نظر کشاورزی نیز بزرگ‌ترین قطب تولید پسته شهرستان طبس دراین روستاها قراردارد.

مردم در روستاهای دارای دهیاری از اجرای طرح‌هادی، آسفالت‌معابر، امکانات تفریحی و ورزشی، پارک، امکانات‌بهداشتی وغیره برخوردارهستند و در هر سال اعتبارات عمرانی به دهیاری‌هایشان اختصاص می یابد؛ اما روستاهای فاقد دهیاری از این اعتبارات محروم اند.

اهالی تمام روستاهای رضویه، قوامیه، قنبرآباد، چکاب وعباس آباد ازتوابع بخش دیهوک تنها این درخواست را از مسئولان دارند که اعتباری برای پروژه نیمه تمام راه روستاهای‌شان اختصاص داده شود تا عملیات آسفالت آن به اتمام برسد.

با توجه به سفر دکتر نوبخت به خراسان جنوبی و تخصیص اعتبار به پروژه هایی که تا پایان امسال در استان به بهره برداری می رسد و تاکید استاندار خراسان‌جنوبی در مهرماه 93 مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، امید است تا پایان سال جاری به منظور تسریع در آغاز مجدد عملیات اجرایی، زیرسازی و آسفالت مسیرباقی مانده، اختصاص اعتبار لازم جهت اتمام این پروژه نیمه تمام پیگیری شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا