استاندار يزد با بيان اين موضوع كه " بايد از امكانات استان حداكثر استفاده را در خدمت به مردم نمود" گفت: در برخي مواقع، امكاناتي در استان وجود دارد، كه سالها معطل مانده و به عنوان مثال زمينهايي از سوي دولت واگذار شده كه مدتهاست بر روي آن فعاليت و عمليات اجرايي خاصي صورت نگرفته تا آنجا كه به اين نتيجه رسيديم از كسانيكه اين زمينه ها در اختيار آنهاست خلع يد نماييم و زمينه هاي سرمايه گذاري در استان را كه در اين اماكن معطل مانده افزايش دهيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، هفتمين جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي، صبح يكشنبه 2 آذرماه به رياست استاندار يزد تشكيل جلسه داد.
استاندار يزد در اين نشست، با اشاره به لزوم مديريت مصرف آب در استان گفت: استان يزد در مديريت بهينه مصرف آب پيشگام است و در همين راستا طرح مديريت مصرف بهينه آب تدوين شده و براي همه مراجع ذيربط از معاون محترم اول رييس جمهور تا وزراي مربوطه ارسال شده كه رديف اعتباري براي آن منظور گردد و اميدواريم اين طرح در استان يزد به عنوان پايلوت اجرا شود و ساير استانها بتوانند از تجارب ما در اين خصوص استفاده كنند..
ميرمحمدي سپس با اشاره به لزوم گسترش ارتباطات اقتصادي استان با كشورهاي بازار هدف خاطر نشان كرد: در ارتباط با بحث صادرات به روسيه با توجه به شرايط سياسي كه امروز بر دنيا حاكم است و تحريم هايي كه عليه اين كشور اعمال شده ، فرصت خوبي براي استان ايجاد شده تا بتوانيم بازارهاي هدف روسيه را در مواردي اشغال كنيم و در زمينه توسعه صادرات و مبادله كالا با اين كشور اقدام كنيم.
وي افزود: استان يزد با سابقه اي كه در امر صادرات در زمينه محصولات كشاورزي ، فرش ، پارچه هاي رومبلي، ترمه و موليبدن به روسيه دارد ميتواند زمينه هاي افزايش اين صادرات و پيدا نمودن بازارهاي جديد در اين كشور را فراهم كند و به ويژه در اشغال بازار هدف در ارتباط با محصولاتي مثل ترمه كه خاص استان ماست، ميتوان با قدرت بيشتري اقدام نمود.
عالي ترين مقام اجرايي استان سپس در خصوص مشكل تعرفه صادرات براي صادركنندگان استان گفت: در اين زمينه پيشنهادات اصلاحي خود را ارائه نماييد تا در جهت اصلاح تعرفه ها تلاش شود و همچنين نسبت به مشخص شدن مشكلات در زمينه حمل و نقل كالا نيز اقدام گردد و اگر نياز به ساخت انبار در ايران يا روسيه هست نيز اعلام گردد.
استاندار يزد گفت: تعرفه يك اهرم مهار براي دولتهاست كه در جهت كاستن از واردات يا افزايش صادرات يا بالعكس به كار مي رود و به سياستهاي دولت باز مي گردد.
وي با تاكيد بر لزوم زمينه سازي براي افزايش صادرات مهندسي فني در زمينه فناوري اطلاعات و خدمات به ديگر كشورها به لزوم بهره گيري از ظرفيت معادن استان در بحث فراوري محصولات و بخشيدن ارزش افزوده به آن اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: بايد از خام فروشي مواد معدني استان جلوگيري نمود و پيشنهادات راهگشا براي حل اين مشكل و فراوري هر چه بيشتر مواد معدني در استان را احصاء و عملي نمود.
ميرمحمدي در پايان با بيان اين موضوع كه " بايد از امكانات استان حداكثر استفاده را در خدمت به مردم نمود" گفت: در برخي مواقع، امكاناتي در استان وجود دارد كه سالها معطل مانده و به عنوان مثال زمينهايي از سوي دولت واگذار شده كه مدتهاست بر روي آن فعاليت و عمليات اجرايي خاصي صورت نگرفته تا آنجا كه به اين نتيجه رسيديم از كسانيكه اين زمينه ها در اختيار آنهاست خلع يد نماييم و زمينه هاي سرمايه گذاري در استان را كه در اين اماكن معطل مانده افزايش دهيم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا