با حضور رییس مجلس شورای اسلامی

تمبر یادبود یزد، حسینیه ایران رونمایی می شود

مسئول دبیرخانه بین المللی «یزد، حسینیه ایران» از رونمایی از تمبر یزد، حسینیه ایران» پنجشنبه ششم آذرماه در مراسمی با حضور دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی‌ دبیرخانه بین المللی یزد، حسینیه ایران، «سیدحسن حسینی» افزود: در دهه 50، مرحوم فلسفی شهر یزد را به دلیل کثرت مراسم روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) «حسینیه ایران» لقب دادند و در سال 1391 به منظور احیای یزد، حسینیه ایران،دبیرخانه دائمی یزد، حسینیه ایران در یزد تشکیل شد.

وی افزود:این دبیرخانه تاکنون 86 طرح و ایده را تدوین کرده داست و برخی از این طرح ها به مرحله اجرا رسیده است.

به گفته حسینی این دبیرخانه در زمینه ترویج فرهنگ عاشورا، اقداماتی از جمله فراهم کردن زمینه حضور گردشگران در آیین عزاداری امام حسین(ع) در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی را طی 6 سال متوالی دنبال کرده است.

وی همچنین از برگزاری اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی با عنوان «حسینیه ایران» در استان یزد خبر داد و افزود: علاقمندان به شرکت در این سوگواره تا دهم آذرماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران افزود: موضوعات این سوگواره شامل عزاداری‌های ماه محرم و صفر، خرده فرهنگ‌های عاشورایی، شیرخوارگان حسینی، زن و عزاداری، کودکان و محرم است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا