رییس کانون بسیج فرهنگیان یزد از برگزاری برنامه های ویژه هفته بسیج در آموزش وپرورش خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، سرهنگ دهقانپورویژه برنامه های اجرایی گرامیداشت هفته بسیج درآموزش وپرورش استان یزد را با هدف " تبیین نقش و معرفی توانمندیها و ظرفیت های بسیج در اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و تحقق تمدن نوین اسلامی" اعلام کرد.

وی با اشاره به شعار" بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی " افزود: در هفته بسیج  از 30آذر ماه لغایت 6 آبان ماه برنامه هایی از قبیل حضور پرشور و انسجام بخش فرهنگیان بسیجی به همراه دانش آموزان در نماز عبادی سیاسی جمعه ، برگزاری نشست های هم اندیشی با موضوع وظیفه و نقش معلمان و مدیران در پرورش دانش آموزان برای تحقق تمدن نوین اسلام و اجرای طرح بحث خود باوری ،خود اتکایی، استقلال و عزت، توسط معلمان در کلاس های درس عنوان کرد.

سرهنگ  دهقانپور از برگزاری صبحگاه دانش آموزی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در دبیرستان آیت ا.. حائری خبرداد و گفت : تجلیل از فرهنگیان برتر در تحقق اقتصاد مقاومتی وبا مدیریت جهادی و همچنین بر پایی پایگاههای مشاوره تحصیلی و خانواده ، برگزاری مجمع قشر بسیج فرهنگیان استان و تجلیل از فرهنگیان موفق دارای خانواده با سبک زندگی اسلامی و مبرای از سبک غربی از دیگر برنامه های این هفته در آموزش و پرورش می باشد.

رییس کانون بسیج فرهنگیان  یزد برنامه های شاخص و محوری کانون بسیج فرهنگیان اداره کل را در 5 محور ، گفتمان سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی( دجال واره) ، برگزاری جلسه شورای قشرکانون بسیج فرهنگیان ، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران فرهنگی و برگزاری نشست بصیرتی و آموزش سرگروههای حلقه صالحین بیان کرد.

به گفته وی در روز یکشنبه 4 آذرماه با نام « بسیج، سازندگی و خدمت رسانی »، «همایش سراسری هنرمندان بسیجی» با حضور ریاست محترم جمهور، افتتاح و اختتامیه طرحهای بسیج سازندگی، اعزام تیمهای بهداشتی و درمانی به مناطق محروم، برگزاری صبحگاه بسیج دانش آموزی، برگزاری مجمع دانش آموختگان توسط بسیج فرهنگیان در سراسر کشور انجام خواهد گرفت. 

جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج از برگزاری « رزمایش بزرگ بسیجیان» در روز دوشنبه5 آذر که « بسیج، آمادگی دفاعی و اتحاد ملی» نامگذاری شده خبر داد و افزود: در این روز میلیون ها بسیجی به صورت سازمان یافته و مسلح در قالب گردان های عاشورا، گردان های الزهرا(س)، گروه های رزمی کربلا، گروه های مقاومت در 400 شهر، 3 هزار بخش و حوزه مقاومت و بیش از 10 هزار پایگاه روستایی و مرزی و کلیه پایگاههای بسیج در مراکز آموزشی در زمان واحد رزمایش خواهند داشت. 

حجت الاسلام تائب همچنین اعلام کرد : روز سه شنبه 6 آذر با عنوان « بسیج، معنویت و بصیرت»، « پنجمین دوره مسابقات کشوری ادعیه و مناجات» ویژه بسیج خواهران با حضور ریاست محترم قوه قضائیه، «همایش جلوه های اتحادملی و انسجام اسلامی» توسط بسیجیان اهل تشیع و تسنن در 7 استان کشور، برگزار می شود. 

به گفته وی در روز چهارشنبه 7 آذرماه، برنامه های آخرین روز هفته بسیج که با عنوان« بسیج، ورزش و سلامتی» نامگذاری شده است، با برگزاری ورزش همگانی صبحگاهی در کلیه پایگاههای مقاومت با شعار «ورزش نشاط سلامتی» شروع خواهد شد و «همایش تببین نقش ورزش و سلامت در جسم و روح و روان» در کلیه شهرستان ها، تجلیل از نخبگان و قهرمانان ورزشکار بسیجی در سراسر کشور در تالار صدا و سیما با حضور مسئولین ورزش کشور از مهمترین برنامه ای این روز است . 

جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج در پایان گفت : اختتامیه هفته بسیج در تهران با برگزاری« کنگره شعر فرهنگیان» با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و در روز پنجشنبه « جشنواره فرهنگی-ورزشی بسیج طلاب» در قم اختتامیه هفته بسیج در سال 86 خواهد بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا