یزدفردا- فرمانده سپاه الغدير استان يزد، در مراسم افتتاحيه چهارمين دوره بصيرت پليس اين استان گفت: بصيرت يعني اينكه انسان در مسائل و اتفاقات پيرامون و پيش روي خود بايد تدبير كند و از حوادث به شكل عاميانه و سطحي عبور نكند و حوادث را بسنجد تا بتواند " تدبر" پيدا كند.

 

، سردار " فتوحي" كار انتظامي و نيروهاي پليس در سطح جامعه را بسيار سخت و دشوار دانست و تصريح كرد: با توجه به حساسيت كاري پليس و برخورد با اقشار گوناگون اجتماعي بالابردن بينش سياسي كاركنان اين نيروراز ضروريات است.

 

سردار فتوحي ضمن اشاره به رواياتي از حضرت علي (ع) در خصوص دنيا و تعلقات آن خاطرنشان كرد: همه ما بايد بكوشيم تا مسير دنيايي را با مراقبت و موفقيت در مسير الهي طي كنيم.

 

فرمانده سپاه الغدير استان يزد ادامه داد: امروز پليس سرمشق براي ديگران هم در داخل و هم در بيرون مجموعه كاري خود است.در حال حاضر برخورد پليس با صبر و اقتدار و همراه با بردباري است.

 

سردار فتوحي بصيرت را چشم نافذ انسان ها دانست و اظهار داشت: با توجه به مسائل و حوادثي كه در كشور و همه استان ها هست مي طلبد كه بيش از پيش هوشياري و بيداري در كاركنان باشد.

 

وي ادامه داد: امروز اختلاف ما با آمريكا بر سر قرآن و اسلام است و لذا بسياري از خواص از دشمني آمريكا خبر دارند و مي دانند ولي متاسفانه هيچ نمي گويند و سكوت كرده اند.

 

سردار فتوحي افزود: بصيرت يعني اينكه انسان در حوادث پيرامون و پيش روي خود بايد تدبير كند و از حوادث به شكل عاميانه و سطحي عبور نكند و حوادث را بسنجد تا بتواند " تدبر" پيدا كند.

 

وي با تاكيد بر اين موضوع كه دشمن امروز با پرچم دين وارد ميدان شده و شناخت اين مواضع بدون داشتن بصيرت مسير نيست ادامه داد: هدف دشمن ايجاد اختلاف و بي ايماني در بين جوانان كشور است و كسا ني كه به هر نحو به اهداف و توطئه آنها كمك مي كنند اين نتيجه بي بصيرتي آنها ست.

 

فرمانده سپاه الغدير استان يزد در پايان، اسلام محوري، تمسك به اسلام و حفظ ارزشهاي معنوي، دشمن شناسي و ايستادگي و پايداري در راه رهبري را از ويژگي هاي انسان هاي بصير و اصحاب بصيرت دانست و خاطر نشان كرد: به بركت ايمان و بصيرت مردمي است كه نقشه هاي شوم دشمنان ايران اسلامي سركوب و نقش بر آب مي شود.

 هدف دوره هاي بصيرت افزايش زمينه هاي خودسازي است

 

معاون تربيت و آموزش فرماندهي انتظامي استان يزد، در مراسم افتتاحيه چهارمين دوره بصيرت كاركنان پليس اين استان گفت: هدف از برگزاري دوره هاي بصيرت، افزايش زمينه هاي خودسازي، رشد اخلاقي ، بصيرت ديني و بينش سياسي فرماندهان و رؤساي پليس است.

، سرهنگ "محسن حاجي زاده" ادامه داد: با توجه به تهديدات فرارو ، برگزاري دوره هاي بصيرت ضرورتي مضاعف است كه مسئولان پليس را به اين چراغ و قطب نماي هدايت مسلح مي كند تا در فضاي غبارآلود فتنه دچار ترديد نشوند.

وي در ادامه ازديگر اهداف برگزاري اين دوره ها را افزايش زمينه هاي خودسازي، تقويت بنيان معرفتي و ارتقاي بصيرت سياسي مخاطبان دانست و افزود: آگاهي به زمان و شناخت مواضع حق از ديگر اهداف دوره بصيرت است.

سرهنگ حاجي زاده در پايان يادآور شد: اين دوره برابر دستورالعمل ارسالي از قرارگاه باقرالعلوم به نام دوره ايمان و وفاداري با مجموعه هدف 200 تن از كاركنان پليس تشكيل شده است و ديدار با علماء و زيارت اماكن متبركه و مذهبي استان از ديگر برنامه هاي دوره است.

گفتني است در اين مراسم سرهنگ "عطاءا... احمدي" جانشين انتظامي استان يزد نيز حضور داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا