به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، مراسم گرامیداشتی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر در این مراسم، ضمن تسلیت ماه حزن اهل بیت و مسلمانان، محرم را اولین ماه قمری و از ماه های حرام برشمرد که حتی در دوران جاهلیت، قتل و نزاع ممنوع شده بود متأسفانه عده ای کج فهم و بی معرفت نسبت به جایگاه والای رهبران اصیل دینی با اهداف شوم دنیایی و ارعاب و فریب امت اسلام نسبت به خاندان عصمت و طهارت ظلم های فراوانی کردند

و مرتکب جنایتی شدند که تاریخ برای آن نظیری سراغ ندارد حجت الاسلام محمد پورقیومی گفت : مکتب امام حسین(ع) انسان ساز است و عاشورا دانشگاهی است که همه انسان های آزاده می توانند در مکتب آن درس بخوانند.

وی به تشریح ویژگی های منحصر بفرد امام حسین(ع) پرداخت و افزود : امام حسین(ع) عامل جذب است و دلیل مهلت گرفتن امام حسین(ع) در شب عاشورا، جذب لشکر دشمن و سپاه خودشان بود.

وی در ادامه گفت : سند زیارت عاشورا به حضرت امام محمد باقر(ع) بر می گردد و حدیث قدسی است که از پیامبر به امام علی (ع) و به ترتیب به سایر ائمه رسیده، ولی به علت خفقان ، نامعلوم بود تا در زمان امام باقر(ع) علنی شده است. رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر از اقدام خوب دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه در برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا