مديركل دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري يزد با حضور در دانشگاه جامع علمي كاربردي واحد يزد با رييس و مديران اين واحد به گفتگو نشست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سعيد عبداللهي" در اين نشست با اشاره به مزيت مراكز علمي كاربردي در ايجاد مهارت هاي لازم ضمن تاكيد بر اين مسئله كه در خصوص اين نوع رشته‌ها هم لازم است كار كارشناسي و نياز سنجي مداوم صورت بگيرد و گسترش كمي و كيفي آن مبتني بر آمايش آموزش عالي استان باشد با اشاره به بيانات بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب، تصريح كرد: اين مراكز از نظر فرهنگي نيز بايد خروجي در تراز ايران اسلامي و دارالعباده يزد داشته باشد.
دبير كميسيون دانشجويي شوراي تامين استان تاكيد كرد: راستگويي، امانتداري، صداقت، رعايت حق‌الناس و سختكوشي از ويژگي هاي خاص مردم يزد بوده كه بايد در فارغ التحصيلان اين مراكز جلوه‌گر باشد.
عبداللهي در اين خصوص با اشاره به برخي ناهنجاري هاي اجتماعي، افزود: همانطور كه رهبر فرزانه انقلاب تصريح داشتند در خصوص گسترش مباني ديني و ايجاد فضاي ديني در دانشگاه بايد تعصب وجود داشته باشد.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مهارت آفريني‌هاي حساب شده در ايجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتي، آگاهي دانش آموزان از اهميت رشته هاي علمي كاربردي و مهارت آموزي را مسئله مهمي دانست كه براي تحقق آن بايد بين آموزش و پرورش و دانشگاه ها بخصوص دانشگاه جامع علمي كاربردي و دانشگاه فني حرفه‌اي، هماهنگي ها و تعاملاتي صورت پذيرد.
دراين نشست صدرا ابرقويي، رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي واحد يزد و مديران مربوطه گزارشي از فعاليت هاي اين واحد در حوزه هاي آموزشي، فرهنگي و رفاهي ارائه كردند.
صدرا ابرقويي در سخنان خود با تاكيد بر اهميت فرهنگ‌سازي مهارت هاي آموزشي، پيشنهاد كرد: با تفكيك بودجه آموزش هاي نظري از بودجه آموزش هاي مهارتي و كاربردي، به واحدهاي دانشگاهي كه رشته هاي مهارتي و كاربردي دارند بودجه دولتي تخصيص يابد.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي واحد يزد با اشاره به ضعف موجود در تجاري سازي ايده‌ها و فاصله بين «ايده» و «پديده»، توسعه آموزش ها در جوار صنعت و كار را از برنامه هاي آتي دانشگاه جامع علمي كاربردي اعلام كرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا