یزدفردا:- معاون سیاسی امنیتی استاندار استان یزد، ضمن قدردانی از زحمات نیروهای پلیس در جهت حفظ آرامش روانی شهروندان گفت: مردم ناجا را به عنوان پناهگاه خودشان احساس می كنند.

دكتر "محمد علی طالبی" در مراسم افتتاح سومین دوره بصیرت پلیس استان یزد، پرداختن به موضوع بصیرت و منویات مقام معظم رهبری را از نیازهای اساسی جامعه دانست و خاطر نشان كرد: نگاه با بصیرت، نگاهی عمیق است و تفاوت بصیرت با بینش های دیگر عمق بخشیدن به نگاه ما است؛ بصیرت آن است كه بر اساس شناخت جامع و دقیق تصمیم بگیریم و با نگاه به قطب نمای بصیرتی كه مقام معظم رهبری فرمودند حركت كنیم.

وی ادامه داد: كسب این بینش مستلزم این است كه همه جوانب و نگاه ها را بشناسیم و با نگاه دقیق حركت كنیم و بحث مشاركت مردمی را كه ناشی از نگاه عمیقی است كه انقلاب به نقش مردم در جامعه داشته است را مد نظر داشته باشیم .

دكتر طالبی ضمن تاكید بر حفظ كرامت مردم افزود: كرامت مردم به عنوان یك سفارش دینی و از الزامات حكم رانی در نیای مدرن است، حفظ كرامات در رابطه با مجرمان هم می باشد و در توصیه های دینی هم آمده است در برخورد با متهمان شان و منزلت آنها حفظ شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد برقراری امنیت پایدار جامعه را بدون مشاركت مردمی را در هیچ جای دنیا امكان پذیر ندانست و تصریح كرد: مشاركت در سطوح مختلف تجلی پیدا می كند از همكاری شهروندان با پلیس گرفته تا بحث احساس امنیت كه به نوعی مشاركت روانی مردم در برقرای امنیت است.

وی ادامه داد: امروز احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است، اگر جامعه ای احساس امنیت نداشته باشد بسیاری از فعالیت های اقتصادی ، علمی، سیاسی و ...آن جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

دكتر طالبی ضمن اشاره به مثلث دولت، ناجا و مردم یادآور شد: این مثلث باید سرشار از تعامل، همكاری گفت وگو و صمیمیت باشد، اگر ارتباط قوی بین این سه ركن حفظ شود آثار و دست آوردهای آن بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در پایان تلاش دولت را در جهت حفظ آرامش و منافع مردم دانست و خاطر نشان كرد: شعار دولت آرام بخشی به مردم و حفظ منافع آنها است امیدواریم با روحیه تعاملی كه از پلیس شاهد هستیم و با ارتباط پلیس و مردم و جلب مشاركت مردمی شاهد موفقیت های بزرگی در تامین امنیت جامعه باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا