فرماندار یزد گفت: انتقال آرمان های دوران دفاع مقدس به نسل جدید نیاز به برنامه ریزی اساسی از سوی مسوولان دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه بررسی برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان با گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد و شهیدان والامقام چمران ، تیمسار فلاحی و زین الدین و ... گفت: امام خمینی (ره ) در خصوص آزاد سازی سوسنگرد فرمودند: « بایستی تا فردا سوسنگرد آزاد شود » که این شهر با تدبیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و رشادت و شجاعت رزمندگان اسلامی، در فردای همان روز دشمن متجاوز را بیرون و سوسنگرد آزاد کردند.

وی افزود: آرامش خاطر و امنیت امروز جامعه مرهون رشادت های رزمندگان و نیز صبر و پایداری خانواده معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران است.

 فرماندار یزد در ادامه ضمن تشکر از اجرای برنامه های متنوع در هفته دفاع مقدس سالجاری اظهار داشت: دراین هفته با همکاری و تعامل بین بخشی که صورت پذیرفت بالغ بر سه هزار برنامه متنوع در سطح استان برگزار شد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان همکاری و حضور اقشار مختلف مردم در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس را خوب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: باید زمینه لازم برای حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در این گونه برنامه ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه از 24 الی 30 آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است تصریح کرد: یکی از راههای اساسی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشهای دفاع مقدس، استفاده از کتاب است.

شاکری شمسی با تأکید به اینکه در انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس به نسل جوان باید ابزارها و شیوه ها را بشناسیم گفت:جانفشانی های شهدا و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی برای نسل جوان نباید به یک هفته محدود شود بلکه باید در طول سال برای این نسل بازگو شود.

فرماندار یزد در پایان خواستار تهیه تقویم مناسبت های ایام دفاع مقدس شد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ رجبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گزارشی از برنامه های اجرا شده هفته دفاع مقدس و همچنین سالروزآزاد سازی سوسنگرد را ارائه نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا