معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری همایش " منشور عزت" در تبیین قیام حضرت امام سجاد(ع)و حضرت زینب (س)در کاخ استکبار با حضور هیئات عزاداری باغ گندم یزد در امامزاده جعفر (ع) خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام محمود میرجلیلی با اعلام این خبر افزود:  هم زمان با ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام در نخستین روز از ماه صفر‌ و خطبه‌خوانی حضرت سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) در کاخ یزید‌، "همایش منشور عزت" در «تبیین قیام حضرت امام سجادعلیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در کاخ استکبار»  در امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه گفت: در راستای اجرای نیات موقوفات مرتبط با روضه خوانی و اقامه عزای حسینی و همچنین لزوم پیروی از سیره و منش خاندان اهل بیت (ع) و الگو گرفتن از مکتب حسینی مبنی بر تقابل با ظلم و بیان حقیقت حادثه عاشورا ویژه برنامه ای با عنوانهمایش "منشور عزت "اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای این برنامه برای نخستین بار گفت: حجت الاسلام و المسلمین سید حسین آقا میری از اساتید حوزه علمیه قم سخنران این مراسم خواهد بود.
میرجلیلی در پایان اظهار داشت: با نشست ها و هماهنگی های صورت گرفته در این مراسم از هیئت باغ گندم یزد که در دهه اول ماه محرم مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته تجلیل خواهد شد.
عزاداری هیئت باغ گندم  یزد در امامزاده جعفر(ع)، اطعام از محل عوائد موقوفات حضرت سید الشهدا و مداحی و مرثیه سرایی از برنامه های این مراسم خواهد بود. 
گفتنی است این مراسم روز دوشنبه 3 اذر ماه بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار خواهد شد. 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا