به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد، نشست "آشنایی با دیابت" ویژه نخبگان یزدی در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد، نشست "آشنایی با دیابت" ویژه نخبگان یزدی در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد برگزار شد.

در این دیدار، دکترسید محمد رضا آقایی مدیرمرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد؛ ضمن ابراز خرسندی از حضور نخبگان در مرکز تحقیقات ابراز امیدواری کرد بتوانیم با حضور و همکاری نخبگان مشکلات ونیازهای فناورانه این مرکز را مرتفع نماییم.

وی در ادامه به معرفی این مرکز و خدمات آن پرداخت و افزود: متاسفانه حدود 100هزار نفر در استان یزد به دیابت مبتلا هستند و به همین تعداد نیز، مردم استان یزد در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند که در صورت کم توجهی، به این بیماری مبتلا خواهند شد.

آقایی در ادامه افزود: کم تحرکی، ورزش نکردن، رژیم غذایی نامناسب، استرس وفشارهای عصبی و به طور کلی سبک زندگی نامناسب و ژنتیک ازعوامل مهم ابتلا به دیابت می باشند.

وی از نخبگان خواست به عنوان الگوهای جامعه، مردم را به خطرات دیابت و راه های پیشگیری از این بیماری آگاه سازند تا شاهد جامعه ای جامعه ای سالم تر باشیم.

رییس بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد ان شاالله با همت نخبگان و مخترعین یزدی وکارگروه گیاهان دارویی بنیاد یزد، همکاری های خوبی با مرکز تحقیقات دیابت صورت گیرد که به عنوان نمونه طرح جایگزینی شکر و قند معمولی حاصل از چغندرقند که استفاده از آنها مضرات زیادی دارد با قندهای جایگزین از جمله استویا، در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این جلسه، نخبگان، نظرات و پیشنهادات خود را برای رفع نیازهای فناورانه وکاستی های موجود ارائه دادند و ابراز کردند به زودی با اختراعات و نوآوری های خود، مشکلات این مرکز و افراد مبتلا به دیابت را تا حد امکان مرتفع خواهند کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا