مشترک گرامی شماره شما درطرح پاییزه همراه اول از بین کلیه خطوط این شرکت برنده مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان شده است لطفا برای دریافت پول با این شماره.... تماس بگیرید.

سرهنگ «یزدان نیکنام» رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان البرز در تشریح این پیامک تبلیغاتی گفت: اخیرا عده ای از کلاهبرداران با ارسال پیامک های انبوه به گوشی های تلفن همراه هموطنان از آنها به طرق مختلف کلاهبرداری می کنند.

در این گونه پیامها فرد کلاهبردار با ارسال پیامکی به شخص قربانی وی را برنده جایزه (پول نقد، تلویزیون و ...) اعلام کرده و از وی درخواست می کند آدرس و تلفن و مشخصات کامل خود را به شماره ای که اعلام می کند ارسال نماید.

در مرحله بعد کلاهبردار قربانی را پای دستگاه خودپرداز کشانده و از او می خواهد که اقدام به جابجایی وجه کند که بعد از واریز مبلغ دریافت کننده پیام متوجه می شود از جایزه خبری نیست و به دام کلاهبرداران افتاده است.

در پیامک های دیگری نیز کلاهبرداری از طریق پیدا کردن گنج، سکه طلا و ... انجام میشود که در این نوع اخاذی کلاهبردار خود را فردی روستایی و به دور از هرگونه تعاملات اجتماعی معرفی کرده تا قربانی فریب ساده زیستی او را خورده و در دامش گرفتار شود.

رئیس پلیس فتای استان البرز از شهروندان خواست تا در صورت مواجه ‌شدن با این‌گونه پیامک‌ها با محتوای برنده شدن و هر عنوان دیگر، از انجام درخواست‌های غیرمعقول خودداری کرده و با شماره تلفن 21871678تماس بگیرند

نمونه هایی از پیامک های تبلیغاتی کلاهبرداران

کاربر گرامی سیمکارت شما در قرعه کشی عید سعید قربان برنده 20 میلیون ریال وجه نقد شده است

برادر سید احمدم عشایر چادر نشین خمین حقیقتش چند وقت پیش با عموم مردم دنبال گوسفندها بودیم که 1713 تا سکه و دو مجسمه قدیمی پیدا کردیم اگر می توانی آنها را بفروشی نصفش را هم شما ببرید .

شمارتون را با قرآن استخاره گرفتم به قرآن راست می گویم.

سلام ، شما در مسابقه شبکه تهران تی وی ثبت قضایی ...... برنده تلوزیون ال سی دی و تبلت سامسونگ شده اید حتما" 10 دقیقه دیگر با این شماره....... تماس بگیرید

با سلام جهت خرید گوشی و تبلت در شبکه ماهواره ای به سامانه ما پیامک فرستاده اید طی قرعه کشی هفتگی انجام شده شماره شما برنده یک دستگاه تبلت آی پد 8 و یک دستگاه ال سی دی 32 اینچ شده است لطفا" جهت دریافت هدیه با شماره........ تماس بگیرید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا