رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری افرادی كه اقدام به انتشار محتویات غیر اخلاقی و مطالبی كذب علیه شخصی در فضای سایبر كرده بود خبر داد.

،سرهنگ "حبیب الله رجبلی" اظهار كرد: در پی وصول یك فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان ، فردی به هویت معلوم اذعان داشت مطالبی كذب بر علیه وی در دو سایت اینترنتی منتشر شده، لذا ضمن ارائه دادخواستی خواستار رسیدگی به موضوع و شناسایی عامل و یا عاملان گردید.

وی ادامه داد: برابر بررسی‌های صورت گرفته و مستندات ارائه شده توسط شاكی و استعلامات صورت گرفته از مبادی مربوطه و متعاقباً تحقیق از افرادی كه در ثبت دامنه های مذكور دخیل بوده اند، در نهایت افرادی به هویت" س.ن" و" ا.م" به آدرس گرگان بعنوان مدیر و گردانندگان یكی از سایتها در بازه مورد نظر و فردی به هویت" ع.ش" به آدرس گرگان بعنوان مدیر و گرداننده وبلاگ مورد شناسایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی افزود: نامبردگان به این پلیس احضار و در بررسی و تحقیقات صورت گرفته و پس از مواجهه حضوری با ادله و مستندات موجود به جرائم انتسابی خود اعتراف كردند.

سرهنگ رجبلی گفت: متهمان به همراه شاكی و پرونده جهت تعیین تكلیف قضایی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس پلیس فتا گلستان به منظور پیشگیری از اینگونه جرائم اینترنتی به شهروندان توصیه کرد مطالعه قانون جرائم رایانه ای به همگان این امکان را می دهد که از انواع جرائم رایانه ای و به تبع آن ازحقوق شهروندی خود مطلع باشند.

وی در پایان ابراز كرد: شهروندان درصورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی بلافاصله به مراجع قضایی و انتظامی مراجعه و یا با پلیس فتا به شماره تلفن‌های 2182282-017 و 2182421-017 تماس بگیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا