فرماندار یزد در بازدید از خانه کارگر بر بهبود فضای کسب و کار بر پایه سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و کارگران تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در بازدید از خانه کارگر و نشست با اعضای هیأت اجرایی این خانه که با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیاسی و انتخابات استانداری، تأمین اجتماعی، معاونین فرمانداری و جمعی دیگر از مسئولین انجام شد گفت: توسعه سیاسی و اقتصادی در گرو افزایش تولید و قطعاٌ افزایش تولید نیز به وجود نیروی انسانی وابستگی دارد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه همواره در سایه تعامل و همکاری می توان به موفقیت دست پیدا کرد اظهار داشت: خانه ی کارگر استان علاوه بر یک تشکل صنفی که بالغ بر نیمی از جمعیت استان را پوشش می دهد، به لحاظ سیاسی نیز دیدگاههای این مجموعه همیشه تأثیرگذار و مهم بوده است.

وی با تأکید به اینکه دولتمردان با مسائل و مشکلات جامعه کارگری غریبه نیستند افزود: سیاست دولت تدبیر و امید فراهم کردن شرایط برای بهبود فضای کسب و کار بر پایه سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و کارگران است.

شاکری شمسی همچنین خاطر نشان کرد: کارگران به عنوان کسانی که در خط مقدم عرصه تولید فعالیت دارند می توانند نقش بسزایی را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

در ادامه ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: رویکرد این اداره کل تعامل و اجرای نص صریح قانون است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت؛با همیاری مسولین استانی می توانیم زمینه افزایش توانمندی تشکل های کارگری در راستای توسعه ی فعالیت های اقتصادی را فراهم نماییم.

ریاحی گفت: تبیین جایگاه و نقش تشکلات در تصمیم سازی  از عوامل موثر و تکمیل کننده در واحدهای تولیدی محسوب می شود و می تواند استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود را امکان پذیر سازد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد نیز در این نشست گفت: کمیسیون کارگری استان و شهرستان به صورت فعال مسائل و مشکلات کارگران را رصد و پیگیری حقوق این قشر در ابعاد مختلف می باشد.

عبداللهی با اشاره به اینکه هشتصد هزار نفر در استان یزد تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند خاطرنشان کرد: در استان یزد کارگران کم توقع و با بالاترین سطح وجدان کاری وجود دارند که در هر جایی که قدم گذاشته اند منشاء خیر و برکت بوده اند.

در ابتدای این نشست دهقانی،دبیر اجرایی خانه کارگر پس از توضیح عملکرد به بیان مشکلات و مسائل مربوط به کارگران استان از حقوق کارگران، سلامت،بهداشت، و رفاه اجتماعی پرداخت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا