کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد گفت: برای اجرای هر گونه عملیات فراوری از قبیل قطعه بندی، فیله کردن، شنیسل، جوجه کباب و زعفرانی کردن، اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی ضروری می باشد

کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد گفت: برای اجرای هر گونه عملیات فراوری از قبیل قطعه بندی، فیله کردن، شنیسل، جوجه کباب و زعفرانی کردن، اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی ضروری می باشد. البته باید توجه داشت بسته بندی به تنهایی ملاک بهداشتی بودن فراوردهای خام دامی نیست بلکه بسته بندی باید دارای برچسب کامل مشخصات شامل: کد بهداشتی دامپزشکی ، نام واحد، آدرس، نوع محموله و تاریخ تولید و انقضاء باشد.

سلیمی ضمن اشاره به ماده 31 قانون تعزیرات حکومتی تصریح کرد: اقدام به هر گونه فراوری گوشت مورد عرضه، خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی ممنوع است و تنها در صورت اخذ مجوز از دامپزشکی مجاز می باشد.

وی به شهروندان خاطر نشان کرد: فراوری گوشت در شرایط بهداشتی منزل،  بهترین گزینه مورد توصیه کارشناسان است. اما در صورتی که به     هر دلیل امکان این کار وجود نداشت پیشنهاد می شود این فراورده ها را تنها از واحدهای دارای پروانه بهداشتی تهیه نموده و به صورت دقیق مشخصات موجود بر روی بسته بندی را بررسی و از صحت آن اطمینان حاصل نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا