خانم دکتر فاطمه برهانی گفت: نگهداری و مصرف تخم مرغ به عنوان یک فراورده خام دامی پر مصرف، مفید و در عین حال فساد پذیر مستلزم رعایت نکات بهداشتی می باشد.

خانم دکتر فاطمه برهانی گفت: نگهداری و مصرف تخم مرغ به عنوان یک فراورده خام دامی پر مصرف، مفید و در عین حال فساد پذیر مستلزم رعایت نکات بهداشتی می باشد. به منظور اطمینان از سلامت تخم مرغ های مصرفی شهروندان، طرح نشانه گذاری تخم مرغ از آبان ماه 1388 در استان یزد به اجرا درآمده است.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد یادآور شد: طرح نشانه گذاری تخم مرغ که شامل درج نشان تولید کننده و تاریخ تولید بر روی پوسته تخم مرغ می باشد، باعث ارتقاء سطح بهداشت، کیفیت تولید و رعایت حقوق مصرف کنندگان است به همین دلیل همواره به مردم توصیه می شود تا از خرید و مصرف تخم مرغ های فاقد نشان خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: بهترین زمان مصرف تخم مرغ در دمای اتاق (25 درجه سانتی گراد) حداکثر به مدت یک هفته و در داخل یخچال (4 درجه سانتی گراد) حداکثر به مدت یک ماه می باشد و در غیر اینصورت احتمال فاسد شدن این ماده پروتئینی مغذی و بروز مسمومیت در مصرف کنندگان وجود خواهد داشت.

برهانی از اجرای کامل این طرح در طی چند سال گذشته در سطح استان یزد خبر داد و ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش های پیگیر مسئولین و کارشناسان دامپزشکی هم اکنون تمامی واحدهای تولید کننده تخم مرغ دارای دستگاه جت پرینت بوده و تخم مرغ های تولیدی خود را تحت ضوابط موجود نشانه گذاری می نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا