به گزارش روابط عمومی اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان یزد، سعيد پرويزي گفت : در 6 ماهه نخست سال جاري یکهزار و 15 نفر در آزمون های کتبی و عملی سنجش مهارت در رشته های قالیبافی و صنایع دستی شرکت داشته اند .

     وی در ادامه ابراز کرد : از تعداد افراد شرکت کننده در آزمون، 892 نفر در آزمون های کتبی و 812 نفر در آزمون عملي  قبول شده و برای آنها گواهینامه مهارت صادر شد .

     رئيس اداره سنجش وارزشيابي مهارت استان ، آزمون های سنجش مهارت برای قالیبافان و صنعتگران یزدی در 6 ماهه نخست سال 93 را چهار نوبت عنوان کرد .

     پرويزي یادآور شد : آزمون سنجش مهارت قاليبافان و هنرمندان صنايع دستي در راستاي تفاهم نامه همكاري سازمان آموزش فني و حرفه اي با مركز ملي فرش ايران و سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري در جهت ارتقاء سطح كيفي مهارت شاغلين اين حرف و بهره مندي اين قشر زحمتكش استان از مزاياي بيمه تامين اجتماعي برگزار مي شود .

    وی سنجش میزان مهارت  بر اساس توانمندی های مشخص شده در هراستاندارد و صدور گواهینامه مهارتی برای افراد توانمند را موجب افزایش سطح کیفی خدمات ارائه شده از سوی نیروی کار و رونق اقتصاد و افزايش رشد ناخالص ملي دانست .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا