استاندار يزد با اعلام اين موضوع كه " همه تلاش ما تشويق به سرمايه گذاري در استان است"، گفت : بهره گيري از انرژي خورشيدي در استان، يكي از جدي ترين اهداف ما در امر توسعه منابع انرژي استان است و در اين زمينه داوطلبيني هم جهت سرمايه گذاري در استان اعلام آمادگي نموده به طوريكه اگر اكنون به ميزان نيم مگاوات از منبع انرژي خورشيدي در استان توليد برق داريم، اين سرمايه گذاران توان توليد برق تا سقف 130 مگاوات را دارند و سايت موردنظر هم براي اين سرمايه گذاري در نظر گرفته شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيدمحمد ميرمحمدي" در بازديد از نيروگاه در دست احداث سيكل تركيبي استان كه توسط بخش خصوصي در حال احداث است ، ضمن استماع  گزارش مديران شركت برق منطقه اي و توزيع برق استان و دست اندركاران احداث اين نيروگاه 500 مگاواتي با بيان اين نكته كه "كار بزرگي در حال انجام است" گفت : رويكرد دولت تدبير و اميد، حمايت از بخش خصوصي است.
استاندار يزد آنگاه با اشاره به مشكلات مطروحه توسط دست اندركاران احداث اين نيروگاه در زمينه تأمين گاز، گازوئيل و رفع مشكل راه دسترسي، از مديران  مربوطه استان كه در اين نشست حاضر بودند خواست تا نسبت به رفع اين مشكلات اقدام مقتضي معمول دارند.
وي سپس با اشاره به لزوم تأمين منابع مالي جهت تسريع در بهره برداري از اين نيروگاه از همكاري مؤثر بانك صادرات در اين خصوص تشكر كرد و خواستار تسريع در تكميل پروژه توسط پيمانكار مربوطه شد.
ميرمحمدي با بيان اين امر كه "توسعه صنعتي زيربناي خاص خود را مي خواهد" بر لزوم حل مشكلات مربوط به تأمين آب، برق و گاز صنايع تأكيد كرد و سپس افزود : هدف ما استقرار و توسعه صنايع پاك و هايتك در استان است ، اما بديهي است كه بايد آنچه از قبل طراحي شده به تكميل و بهره برداري رسيده و سرمايه گذاريها بازدهي يابد.
عالي ترين مقام اجرايي استان سپس با اشاره به انجام مقدمات امر جهت تشكيل ستاد خدمات
سرمايه گذاري در استان افزود : اين ستاد موظف است تا نقشه راه توسعه استان را تدوين كند و
محدوديت هاي مناطق مختلف را از منظر زيست محيطي، منابع طبيعي، تأمين آب و ديگر مباحث مشخص نمايد و ضمن اعلام مناطق آزاد جهت استقرار صنايع و سرمايه گذاري، نسبت به ايجاد پنجره واحد جهت تسهيل امر سرمايه گذاري اقدام نمايد.
استاندار يزد بار ديگر با تأكيد بر لزوم ارائه نقشه راه و ايجاد زيرساختهاي مناسب به عنوان دو عامل مؤثر در امر جذب سرمايه گذاري در استان تصريح كرد : انشاءالله با رفع مشكل تأمين آب در استان يزد و
بهره برداري از خطوط انتقالي آب استان، عرصه هاي بسيار وسيعتري در استان يزد جهت سرمايه گذاري پيش رو خواهيم داشت.
ميرمحمدي با اعلام اين موضوع كه " همه تلاش ما تشويق به سرمايه گذاري در استان است"، گفت :
بهره گيري از انرژي خورشيدي در استان، يكي از جدي ترين اهداف ما در امر توسعه منابع انرژي استان است و در اين زمينه داوطلبيني هم جهت سرمايه گذاري در استان اعلام آمادگي نموده به  طوريكه اگر اكنون به ميزان نيم مگاوات از منبع انرژي خورشيدي در استان توليد برق داريم، اين سرمايه گذاران توان توليد برق تا سقف 130 مگاوات را دارند و سايت موردنظر هم براي اين سرمايه گذاري در نظر گرفته شده است.
وي بار ديگر با تأكيد بر عزم استان جهت بهره گيري از صنايع و انرژي هاي پاك، خاطرنشان نمود: در اين زمينه هر كس براي سرمايه گذاري به ميدان بيايد، همكاري كامل با وي به عمل خواهد آمد.
در ادامه، استاندار يزد از مراحل ساخت و تكميل نيروگاه سيكل تركيبي 500 مگاواتي بخش خصوصي استان و همچنين از دو نيروگاه توليد برق وابسته به شركت برق منطقه اي استان بازديد كرد.
گفتني است نيروگاه سيكل تركيبي يزد 2 با سرمايه گذاري صددرصد بخش خصوصي در حال تكميل است كه در فاز اول 500 مگاوات و در فاز دوم 1000 مگاوات توان توليد برق دارد و تا سقف 8 هزار مگاوات قابليت نهايي توليد برق اين نيروگاه است و پيش بيني مي شود فاز اول آن تا پايان خرداد ماه 94 و فاز دوم تا مرداد ماه 94 به بهره برداري برسد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا