رییس بخش پیوند کلیه بیمارستان شهید صدوقی یزد با بیان این که چهارمین عمل پیوند کلیه در یزد با موفقیت انجام شد گفت: در این مورد برای اولین بار کلیه بیمار دچار مرگ مغزی بیمار بستری در بیمارستان شهیدصدوقی یزد با موفقیت به گیرنده پیوند شد.

دکتر صمد زارع رییس بخش پیوند کلیه بیمارستان شهید صدوقی یزد ضمن اعلام خر فوق تصریح کرد: تا اکنون ده مورد اهدای عضو از  بیماران مبتلا به مرگ مغزی در یزد آماده سازی و جهت پیوند به شیراز منتقل شده بود که امروز اولین پیوند کلیه در نتیجه بیمار مرگ مغزی در یزد انجام شد.

این فلوشیپ پیوند کلیه بابیان این که این مورد چهارمین پیوند کلیه ای بود که در بخش پیوند یزد با موفقیت انجام شد ادامه داد: این پیوند از آقای 23 ساله که در مراسم عزاداری ایام محرم مشغول خدمت بود دچار برق گرفتگی می شود و پس از سقوط و ضربه به مغز، مرگ معزی می شود انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: باتلاش واحد فرآوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد و لطف خانواده اهداکننده دو کلیه و کبد وی جهت اهدا برداشت شد.

دکتر زارع عنوان کرد: گیرنده این عمل پیوند آقای 27 ساله که به مدت یک و نیم سال تحت دیالیز بود

رییس بخش پیوند کلیه بیمارستان شهید صدوقی یزد متذکرشد: یک کلیه این فرد اهداکننده در یزد و کلیه دیگر و کبد وی جهت پیوند به شیراز ارسال شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا