نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد گفت: ایجاد ارتباط مناسب و دوسویه میان نظر و عمل اندیشمندان و مدیران اجرایی شهری را یک ضرورت خواند و ابراز امیدواری کرد نظام شهرسازی مناسب با فرهنگ بومی و مذهبی استان یزد در تمامی شهرهای این استان اجرا می شود.

آیت الله ناصری در مراسم بزرگداشت روز جهانی که با همکاری دانشگاه یزد و سازمان نظام مهندسی ساختمان در دانشکده هنر و معماری برگزار شد با برشماری ویژگی های شهرسازی در یزد به عنوان پایتخت معماری خشت خام جهان، به تشریح ضرورت های شهرسازی و معماری این دیار در عصر حاضر پرداخت و خواستار حضور فعال اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و مهندسین شهرساز در عرصه طراحی و ارائه نمونه های موفق توسعه شهری شد.

حجت الاسلام زارع رییس شورای شهر یزد نیز در این همایش استادان و دانشجویان را به پیگیری طرح های ارزشمند شهرسازی فراخواند و نیاز استان به دانش آموختگان این رشته را یادآور شد.

دکتر نورمحمدزاده مدیر گروه شهرسازی دانشگاه یزد و دکتر منتظرالحجه عضو هیات علمی این دانشگاه نیز در این نشست در سخنان خود خواستار پیگیری مطالبات ارزشی شهرسازان استان از سوی نهادهای حرفه ای و تخصصی و مدیریتی شدند تا همگام با اندیشه ها و تفکرات جهانی و اقدامات و مداخلات بومی و پایدار، شاهد اجرای طرح های نوین شهرسازی و اصلاح مسیر حرکت جهت استفاده بهینه از ذخائر ارزشمند معماری و شهرسازی این استان باشیم.

در ادامه مراسم روز جهانی شهرسازی یک پانل تخصصی با شرکت مدیران اجرایی و برنامه ریز شهری و مشارکت فعال استادان و دانشجویان این رشته برگزار شد و طی آن مباحث فنی تخصصی شهرسازی و نحوه پیگیری و اجرایی شدن آنها و نیز ضرورت توجه به بازار اشتغال مولد دانش آموختگان رشته شهرسازی مطرح شد.

در این همایش بیانیه ای در 12ماده قرائت شد که در آن ضمن تاکید بر پیگیری و اجرایی شدن شعار "اندیشه جهانی، اقدام بومی پایدار" ارتباط قوی دوسویه دانشجویان رشته شهرسازی با مجامع بزرگ ملی و بین المللی با هدف تبادل افکار و ایده ها خاطر نشان شده و به موازات آن ضمن درخواست تشکیل دبیرخانه استانی مراسم روز جهانی شهرسازی، برگزاری این گردهمایی را به صورت سالیانه ضروری توصیف شده است.

تدوین چشم انداز و مشخص کردن افق فعالیت ها و اقدامات شهرسازان با مشارکت سازمان های تخصصی مردم نهاد از دیگر خواسته های مطرح شده در بیانیه است.

در حاشیه این همایش یک نمایشگاه کتاب در محل دانشکده هنر و معماری یزد ویژه گروه آموزشی شهرسازی دایر شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.همچنین انجمن علمی شهرسازی دانشگاه یزد ویژه نامه روز جهانی شهرسازی را در 90 صفحه مشتمل بر دیدگاه های جالب توجه اساتیدو دانشجویان این رشته منتشر کرد.

گفتنی است در حال حاضر رشته شهرسازی در دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و تفت دایر است و حدود 50 نفر مهندسان شهرساز نیز در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد عضویت دارند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا