ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر " امام جمعه موقت ابرکوه گفت:  تکبر یكی از مذمومترین اوصاف بشری است و در اعراض و روی گردانی خدا از بنده، وجود همین صفت در انسان كافی است.
حجت الاسلام تقی فتاحی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: منشأ خود محوری ها این است که انسان خودش را می بیند و انسان های بزرگ خودشان را پایین می آورند تا از غرور و تکبر در امان باشند.
كبر از بزرگترین امراض روانی است و از اعظم رذائل اخلاقی می باشد كه بسیاری از افراد خواص و عوام به آن مبتلا هستند.
وی افزود: اگر انسان نفس خود را بشناسد یعنی معرفت و شناخت به خود و خدای خود پیدا كندپی به حقارت، ضعف و ناتوانی خود و عظمت و قدرت الهی خواهد برد.
فتاحی ادامه داد: همه غرور و تكبر ناشی از جهل انسان است. انسانی كه از خاك ناچیز و آب گندیده خلق شده و چند صباحی بیشتر در این دنیا زندگی نمی کند. پس چنین انسانی هرگز فخر به خدای خود و همنوعانش نمی فروشد.
خطیب جمعه ابرکوه همچنین ضمن تسلیت به فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع)، از مردم و مسئولین جهت برگزاری مراسم 17 آبان تشکر و قدردانی کرد.
امام جمعه موقت ابرکوه با اشاره به خدمات اخیر مخابرات این شهرستان تصریح کرد: برنامه اجرایی هم کدسازی شماره تلفن ها یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که اخیرا در استان یزد و پیرو آن در شهرستان ابرکوه شروع شده است. به گزارش ایرنا، نماز جمعه در شهر مهردشت بخش بهمن این شهرستان نیز به امامت حجت الاسلام 'رضا علیزاده' با حضور قشرهای مختلف مردم اقامه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا